140,4 tys. egzemplarzy DGP sprzedawało się średnio w styczniu 2012 r. To aż o 28,9 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z nowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wszystkie pozostałe tytuły na polskim rynku zanotowały spadek w stosunku do ubiegłego roku. DGP przegonił „Rzeczpospolitą”, której sprzedaż wyniosła 123,8 tys. egzemplarzy i zmniejszyła się, licząc rok do roku, o 13,4 proc.

Wzrost DGP to efekt intensywnej promocji, licznych dodatków specjalnych i partnerstw sprzedażowych, jak np. wspólna sprzedaż prenumeraty z tygodnikiem „Newsweek Polska” wydawanym przez Ringier Axel Springer Polska (wydawnictwo ma 49 proc. udziałów w INFOR Biznes, wydawcy DGP; 51 proc. należy do INFOR PL). W ten sposób wydawca DGP zwiększył do 53,4 tys. liczbę egzemplarzy, które rozeszły się w innych płatnych formach rozpowszechniania.

Wydawcy próbują rekompensować spadającą od dawna tradycyjną sprzedaż gazet w kioskach. W styczniu w przypadku „Gazety Wyborczej”, „Dziennika Gazety Prawnej”, „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” była ona o kilkanaście procent niższa niż przed rokiem. O kilka procent zmniejszyła się z kolei sprzedaż „Pulsu Biznesu”, „Faktu” i „Super Expressu” oraz „Przeglądu Sportowego”.

Rośnie oglądalność serwisów internetowych należących do INFOR Biznes. W styczniu wszystkie serwisy grupy (GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, Dziennik.pl, Dziennik Internautów i TotalMoney), według Gemius Traffic, zanotowały rekordową w swojej historii liczbę unikalnych użytkowników na poziomie 5,2 mln (4,5 mln przed rokiem) oraz 35,8 mln odsłon (3,2 mln więcej niż przed rokiem). W lutym serwisy GazetaPrawna.pl, Forsal.pl i Dziennik.pl urosły średnio o 21,5 proc.