Kurski podsumował podczas konferencji prasowej w Warszawie zaangażowanie telewizji publicznej w obsługę dwóch wydarzeń – rozgrywek piłkarskich Mistrzostw Europy Euro 2016 oraz szczytu NATO, odbywającego się w Warszawie w dniach 8-9 lipca. – W obu tych przypadkach Telewizja Polska stanęła na wysokości zadania i odniosła wielki sukces jako medium publiczne, hołdujące najwyższym kwalifikacjom profesjonalizmu – ocenił prezes TVP.

Reklama

Byliśmy host-broadcasterem w czasie szczytu NATO: przekazywaliśmy na cały świat sygnał telewizyjny, do ponad 30 krajów, ponad 30 stacji telewizyjnych z całego świata. Mieliśmy ekskluzywne wywiady z liderami tego szczytu, czyli z gospodarzem panem prezydentem Andrzejem Dudą w TVP1 9 lipca oraz z szefem NATO Jensem Stoltenbergiem, który był gościem TVP1 7 lipca – przypomniał.

Jak dodał, było to olbrzymie zaangażowanie ze strony załogi Telewizji Polskiej. – Ponad 400 osób pracowało przy obsłudze tego wydarzenia, 10 wozów transmisyjnych produkowało sygnał telewizyjny w najwyższej jakości z ośmiu różnych lokalizacji w Warszawie, 82 kamery TVP relacjonowały wydarzenia ze Stadionu Narodowego, z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, z wojskowego lotniska, na którym lądowali goście – przypomniał Kurski.

PAP / Jakub Kamiski

Traktuję to jako bardzo dobry prognostyk przed następnym wielkim wyzwaniem, jakim będą Światowe Dni Młodzieży – zauważył Jacek Kurski.

Reklama

Odniósł się także do pracy przy obsłudze meczów Euro 2016, rozgrywanego we Francji od 10 czerwca do 10 lipca. – Byli tacy, którzy wątpili w to, czy jest sens, by kupować transmisje +free to air+, jeżeli w obszarze meczów reprezentacji Polski ustawa gwarantuje dostępność w alternatywnym kanale, ale ta decyzja była słuszna i wiemy to od naszych widzów. Wszystkie mecze reprezentacji Polski były przez widzów w większości oglądane w TVP1. Także inne ważne mecze, jak mecz otwarcia czy finał i półfinały widzowie oglądali w większości w Telewizji Polskiej – powiedział.

Zaznaczył, że mecz Polska-Portugalia oglądało 11 milionów 700 tysięcy osób „oglądających przynajmniej przez trzy minuty”. Także pozostałe mecze polskiej kadry zgromadziły ogromną publiczność: 11 mln (Niemcy-Polska), 10 mln 200 tys. (Irlandia Płn.-Polska), 9 mln 600 tys. (Ukraina-Polska), 10 mln 100 tys. (Szwajcaria-Polska).

W najwyższym momencie oglądalności ciągłej mecz Polska-Portugalia zgromadził 8 mln 780 tys. widzów, Niemcy-Polska: 8 mln 796 tys.; Polska-Irlandia Północna 8 mln 650 tys.; Ukraina-Polska: 8 mln. 125 tys. i Szwajcaria-Polska: 7 mln 464 tys. To niebywały sukces, potwierdzający nasze przekonanie, że Polacy są narodem, który chce w telewizji publicznej przeżywać te narodowe piękne emocje (…). Zupełnie inaczej hymn polski smakuje słyszany w Telewizji Polskiej niż w komercyjnej – powiedział.

Reklama

Kurski zwrócił też uwagę na dużą oglądalność turnieju w internecie. – Serwis sport.tvp.pl w ciągu Euro 2016 miał blisko 4 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 15 mln odsłon treści wideo. To przełom. Nasi konkurenci mieli kłopoty techniczne, już po 100 tys. zapychały im się serwery skomentował.