Niezwykłe odkrycie. Jaja dinozaura z... embrionami

| Aktualizacja:
X

Takie odkrycie to sensacja na skalę światową. Naukowcy potwierdzili, że w Portugalii odnaleziono najstarsze jaja z embrionami mięsożernego dinozaura.

Na niezwykłe okazy natrafiono co prawda już kilka lat temu, ale dopiero teraz międzynarodowa grupa paleontologów zyskała stuprocentową pewność i opisała znalezisko w czasopiśmie naukowym Scientific Reports.

Jaja należą do torwozaura, drapieżnego dinozaura, który mógł mierzyć nawet kilkanaście metrów. Liczą sobie aż 150 milionów lat i zachowały się w znakomitym stanie. Już same jaja dinozaurów są niezwykle rzadkim znaleziskiem, a co dopiero z embrionami - podkreślają naukowcy, którzy badali okazy przy użyciu nowoczesnych technologii.

Odkrycia dokonano w miejscowości Lourinha na wybrzeżu w środkowej Portugalii. Właśnie ten region, a także Amerykę Północną, zamieszkiwał w okresie późnej jury torwozaur. Także stamtąd pochodzi równie rzadkie znalezisko z lat 90. - najstarsze jajo z embrionem dinozaura roślinożernego.

Źródło: IAR