Na konto spółki Solvere wpłynęło ponad 1,1 mln zł, choć oficjalne deklaracje władz PFN mówiły o kwotach rzędu 200-300 tys. zł. Wiadomo – z danych Onet.pl – że na dokumentach pojawiają się sumy: 44 987,69 zł - badania socjologiczne, 246 000 zł - promocja treści internetowych, 615 000 zł - produkcja TV, VoD i viral oraz 285 360 zł - druk broszury.

Łącznie kampania "Sprawiedliwe sądy" miała kosztować 16,5 mln zł, podał Onet.pl. Wcześniej kwota była niższa - w grę wchodziło 10 mln zł.

Solvere od września jest pod lupą CBA. - Nie ma tutaj nic nadzwyczajnego. Jesteśmy transparentni, nie boimy się żadnych pytań i stawiania pytań - mówiła szefowa rządu Beata Szydło. I podkreśliła, że nie zostało złożone żadne zawiadomienie – wpłynęło tylko rutynowe pismo z prośbą o wyjaśnienia.

Solvere to spółka odpowiedzialna za kampanię "Sprawiedliwe sądy". Została założona przez Piotra Matczuka i Martę Plakwicz, którzy do 22 maja pracowali w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, odpowiadali m.in. za wizerunek Beaty Szydło.