Kancelaria Prezesa Rady Ministrów ujawniła dokładne dane dotyczące pieniędzy, jakie wydała w latach 2016-2017 na usługi z zakresu PR i marketingu. Informacje zostały udostępnione na wniosek posłanki PO Izabeli Leszczyny.

Jak wynika z danych KPRM, kancelaria przeznaczyła na działania promocyjne łącznie 873 480 zł. Środki wydawano głównie za czasów urzędowania premier Beaty Szydło. Premier Mateusz Morawiecki objął stanowisko w grudniu ubiegłego roku, zatem pod koniec okresu, którego dotyczą dane. Szefową KPRM do 19 grudnia była Beata Kempa, zastąpiona następnie przez Michała Dworczyka.

Największą kwotę ujawnioną na wykazie - 200 tys. zł - otrzymała spółka Level Sp. z o. o. za "przygotowanie i produkcję materiałów programowych przeznaczonych do emisji w telewizji, radiu i internecie, w związku z realizacją rządowego programu Rodzina 500+" - informuje gazeta.pl.

103 320 zł kosztowała obsługa fotograficzna wydarzeń z udziałem premiera i ministrów w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 stycznia 2018 r. Usługi realizowała firma Media Info Piotr Tracz. Ten sam wykonawca otrzymał 63 960 zł za podobne zlecenia w okresie od 1 czerwca 2016 r. do 31 stycznia 2017 r.

Blisko 150 tys. zł kosztowało wyprodukowanie kilku filmów i spotów dotyczących pracy premiera i ministrów rządu Prawa i Sprawiedliwości, w tym 100 tys. zł dla Robert Stern Consulting sp. z o.o. za "opracowanie scenariuszy i produkcji czterech filmów promocyjnych na temat działalności rządu - DOBRY ROK" i 49 200 zł za spot reklamowy na dwa lata rządu PiS zrealizowany przez firmę OPEN group Łukasz Pereszczak.

Z kolei 13 tys. zł kosztowało "zaprojektowanie identyfikacji graficznej do cyklu spotkań pod nazwą Podsumowanie pracy resortów" przez firmę MANGUSTA FILM Mariusz Nowakowski, która za 18 450 zł przygotowała również materiał filmowy "specjalne wystąpienie Prezesa Rady Ministrów przed uroczystościami upamiętniającymi podpisanie Traktatów Rzymskich".

Kancelaria przeznaczyła także 7 380 zł na sesję fotograficzną premiera Mateusza Morawieckiego. Zdjęcia wykonał Jakub Szymczuk, osobisty fotograf prezydenta Andrzeja Dudy.

Dwa szkolenia z zakresu wystąpień przed kamerą i mikrofonem prowadzone przez Modern Corp. Zbigniew Lazar kosztowały łącznie 5 600 zł, natomiast dokładnie 23 985 zł trafiło do spółki "Apostołowie Opinii" za "wykonanie Raportu dotyczącego profili KPRM, Premier B. Szydło, ministerstw i ministrów w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube" i " 
przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji z zakresu kontroli wizerunku w mediach społecznościowych".

Pieniądze z KPRM otrzymała również Telewizja Polska. W raporcie czytamy, że do TVP trafiło 100 tys. zł za ubiegłoroczną obsługę medialną uroczystości obchodów rocznicy katastrofy smoleńskiej.

Prawie drugie tyle, 96 550 zł zapłacono firmie Green Beam Design Jacek Chojczak za "organizację gali wręczenia Nagród Prezesa Rady Ministrów za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego". Gala odbyła się 26 października ubiegłego roku.

Na zrealizowaną przez Polkomtel "usługę wysyłania wiadomości tekstowych za pośrednictwem platformy do masowej komunikacji SMS" wydano natomiast 68 880 zł.

Raport obejmuje jeszcze wydatki rzędu 17 tys. zł - dla MANGUSTA FILM Mariusz Nowakowski za "przygotowanie i realizacja materiału filmowego o Żołnierzach Wyklętych" oraz 6 150 zł dla Filip Staszewski Design za "realizację filmu poświęconemu Ince oraz Żołnierzom Wyklętym".