"Reklama Volkswagen Bank direct robi furorę w internecie. Nie dlatego, że jest taka genialna, ale dzięki króciutkiej, kilkusekundowej scence: jeden przycisk i cyrk na Wiejskiej wylatuje w powietrze. Skuteczność gwarantowana" - pisze portal Pardon.pl.

Skuteczność być może jest gwarantowana, ale autentyczność klipu już nie tak bardzo. To prawdopodobnie przeróbka przygotowana przez anonimowego internautę lub viral - alternatywna wersja oryginalnej reklamy wypuszczana do sieci przez jej prawdziwych autorów.

Celem virali jest wzbudzanie zainteresowania oryginalną reklamą i oczywiście reklamowanym produktem. Prawdę ustalić będzie trudno, bo producenci z reguły zaprzeczają, że stoją za wypuszczeniem virala do sieci. Jego skuteczność jest większa, gdy towarzyszy mu atmosfera niedopowiedzenia. W oryginalnej reklamie w powietrze wylatuje blok.

>>>Zobacz przeróbkę reklamy