Pięć kaw dziennie może zatrzymać Alzheimera
Smakosze kawy mogą spać spokojnie. Jak wynika z badań amerykańskich naukowców duże ilości kofeiny mogą zatrzymać nawet efekty działania choroby Alzheimera.
Pogoda
POLSKA
Poniedziałek 2012-05-28

temp. min 3°C max. 24°C
opady:
niewielkie opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Naukowcy z Florydy wykryli, że kofeina utrudnia produkcję splątek białkowych, charakterystycznej cechy Alzheimera. Picie pięciu kaw dziennie może nawet odwrócić niekorzystne efekty choroby i przywrócić pamięć do dawnych poziomów.
"Rezultaty badań są tak ekscytujące, bo odwrócenie wcześniej istniejących uszkodzeń wydawało się mało prawdopodobne do uzyskania” - mówi Gary Arendash z uniwersytetu Florydy, który prowadził badania.
Ustalenia uczonych to efekt eksperymentów przeprowadzonych na 55 myszach. Każde ze zwierząt było w wieku 18-19 miesięcy (ekwialent ludzkich 70 lat). Część myszy była pojona zwykłą wodą, druga połowa gryzoni otrzymywała wodę z kofeiną. Po dwóch miesiącach myszy poddano testom na pamięć. Te z gryzoni, które piły wodę z kofeiną miały o wiele lepsze wyniki niż, ich koledzy pojeni tylko wodą. Jednocześnie w mózgach myszy kofeina zmniejszyła o połowę wydzielanie szkodliwego białka, które jest odpowiedzialne za demencję.

























Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!