Poniżej przypomnienie katastrof kolejowych od roku 2000 r., w których zginęło najwięcej ludzi.

4 stycznia 2000 - Czołowe zderzenie dwóch pociągów pasażerskich w pobliżu Lillehammer w Norwegii. Zginęło 19 osób.

22 czerwca 2001 - W indyjskim stanie Kerala trzy wagony pociągu spadły do rzeki. Zginęło 59 ludzi.

20 lutego 2002 - 361 osób zginęło, 66 zostało rannych koło egipskiego miasta Al Ajat, 70 km na południe od Kairu, w pożarze pociągu Kair-Asuan.

25 maja 2002 - 193 osoby zabite, 169 rannych wskutek wykolejenia się pociągu w Pessene koło Maputo, stolicy Mozambiku.

24 czerwca 2002 - 288 ofiar śmiertelnych wskutek wykolejenia się pociągu w regionie Dodoma, w środkowej Tanzanii.

9 września 2002 - 119 osób poniosło śmierć, kiedy Radżani Express wyskoczył z szyn przed mostem i wpadł do rzeki w indyjskim stanie Bihar, na wschodzie kraju.

6 listopada 2002 - 12 pasażerów zginęło w pożarze wagonu sypialnego w pobliżu Nancy we Francji

1 lutego 2003 - Czołowe zderzenie pociągu pasażerskiego z transportem łatwo palnych materiałów w Zimbabwe. Zginęło ponad 50 osób.

8 maja 2003 - 33 ofiary śmiertelne na Węgrzech w zderzeniu autokaru z pociągiem w pobliżu Siofok

18 lutego 2004 - 328 osób zginęło, gdy eksplodował pociąg towarowy, który przewoził siarkę, benzynę i nawozy sztuczne w rejonie wiejskim w pobliżu miasta Nejszabur, na północnym wschodzie Iranu.

21 kwietnia 2004 - 158 zabitych i 1300 rannych to bilans katastrofy w Ryongchon w Korei Płn. na granicy z Chinami. Uszkodzeniu uległo 8100 domów lub mieszkań, z czego 1850 zostało całkowicie zniszczonych. Do tragedii doszło po kolizji dwóch pociągów, z których jeden wiózł saletrę amonową do produkcji nawozów, a drugi cysterny z paliwem.

22 lipca 2004 - w Turcji w pobliżu miasta Pamukova wykoleił się pociąg jadący do Stambułu. W katastrofie poniosło śmierć 128 osób, a hospitalizować trzeba było 57.

25 kwietnia 2005 - 107 osób zginęło, 460 zostało rannych w katastrofie kolejowej niedaleko Osaki, na zachodzie Japonii. Był to najtragiczniejszy od 40 lat wypadek kolejowy w Japonii.

13 lipca 2005 - Pakistan - W zderzeniu pociągów zginęło co najmniej 128 osób; kilkaset osób zostało rannych.

13 styczna 2006 w Rosji 22 osoby zginęły w wyniku zderzenia pociągu z autobusem na przejeździe w pobliżu Krasnodaru.

23 stycznia 2006 w Czarnogórze 47 ofiar śmiertelnych, ponad 200 rannych w wykolejeniu się pociągu w pobliżu Podgoricy.

22 września 2006 w Niemczech 23 osoby zginęły podczas prób nowego typu pociągu na poduszce magnetycznej Transrapid.

2 sierpnia 2007 - Demokratyczna Republika Konga (d.Zair) - Co najmniej 100 ofiar śmiertelnych wykolejenia się zapełnionego pasażerami pociągu towarowego. Kilkadziesiąt osób rannych.

28 kwietnia 2008 w Chinach co najmniej 70 osób zginęło, a kilkaset odniosło rany w kolizji dwóch pociągów osobowych w prowincji Szantung.

30 czerwca 2009 we Włoszech - wykolejenie i eksplozja wagonu-cysterny z płynnym gazem na dworcu w Viareggio - 29 ofiar śmiertelnych

15 lutego 2010 w Belgii - zderzenie dwóch pociągów nad Brukselą 18 ofiar śmiertelnych, 95 rannych

30 stycznia 2011 w Niemczech - 10 ofiar śmiertelnych zderzenia pociągu towarowego z pasażerskim pod Magdeburgiem.

10 lipca 2011 Indie - 53 ofiary śmiertelne i ok.250 rannych wykolejenia się pociągu na północy kraju.

24 lipca 2011 w Chinach 25 zabitych, blisko 200 rannych zderzenia dwóch superszybkich pociągów w prowincji Zhejiang (Czeciang) na wschodzie kraju.