Kreml nazwał rozwodnioną paplaniną publikację amerykańskiego portalu "Politico". Chodzi o zamieszczony tam wywiad z marszałkiem Sejmu Radosławem Sikorskim, w którym były szef polskiej dyplomacji miał stwierdzić, że Władimir Putin proponował Donaldowi Tuskowi rozbiór Ukrainy.

Wczoraj o tekście zamieszczonym w "Politico" napisali nieliczni, rosyjscy dziennikarze. Dziś niektóre agencje i portale cytują fragmenty wypowiedzi Radosława Sikorskiego, dodając że polski polityk zarzucił amerykańskiemu portalowi nadinterpretację. Żurawiną czyli rozwodnioną paplaniną nazwał tekst zamieszczony przez "Politico" rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow.

Współpracownik Władimira Putina powiedział, że Kreml niewiele wie o twórczości "Politico", a cała informacja wygląda na dziennikarską papkę. Rosyjskie agencje, cytujące Pieskowa, piszą, że rzekoma rozmowa Putina z Tuskiem miała mieć miejsce w 2008 roku i dotyczyła nieugruntowanej państwowości Ukrainy. 

ZOBACZ TAKŻE: Dziennikarz "Politico" broni Sikorskiego. "Tabloidowa polityka">>>