Dziennik "Le Figaro" przeprosił już swoich czytelników za to, że wyretuszował zdjęcie minister Rachidy Dati i usunął z jej dłoni złoty pierścionek z diamentami.

"Le Figaro" to gazeta znana z sympatii do rządzącej we Francji prawicy. Opublikowała w ubiegłym tygodniu wywiad z Dati i jej zdjęcie. Prawdopodobnie, żeby nie drażnić przygnębionych kryzysem czytelników, z fotografii usunięto luksusowy pierścionek, który minister miała na palcu.

O dokonaniu retuszu przez "Le Figaro" poinformował tygodnik "L'Express". Magazyn podaje, że biżuteria Dati warta jest 15,6 tysięcy euro.

We wtorkowym wydaniu redakcja "Le Figaro" przeprasza czytelników za ten "błąd", nie podając jego przyczyn. Podkreśla, że od tej pory przyjmie zasadę "niedokonywania żadnych zmian w zdjęciach w materiałach informacyjnych".