Z najnowszego badania TNS OBOP wynika, że Fiatem jeździ 16 procent Polaków. To właśnie włoską markę wybieramy najczęściej, jeśli chcemy zakupić nowe auto. Co czwarta osoba, która kupiła fabrycznie nowy samochód, zdecydowała się właśnie na jeden z modeli włoskiego koncernu.

Nowe Volkswageny i Ople, którymi jeździ niemal co trzeci Polak, wybieramy rzadziej. Częściej kupujemy je z drugiej ręki. "Wiąże się to ze sprowadzaniem dużej ilości tych pojazdów z krajów UE, głównie z Niemiec" - tłumaczą autorzy raportu.

Włoskie auta królują przede wszystkim na drogach Śląska i Małopolski - co trzeci kierowca jeździ tu Fiatem. Zupełnie inaczej jest w północnej Polsce. Tam co piąty mieszkaniec jeździ z kolei Volkswagenem.

"Ze względu na relatywnie małą sprzedaż samochodów nowych w stosunku do aut używanych, w najbliższym czasie nie należy się spodziewać dużych zmian w strukturze najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce" - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska z TNS OBOP.