Picie wódki wydłuża życie
Alkohol wydłuża życie - to najnowsze odkrycie naukowców holenderskiego Uniwersytetu Wageningen. Okazuje, się, że pół kieliszka dowolnego alkoholu, nawet wódki, wypijane codziennie, wydłuża życie nawet o dwa i pół roku. Powtarzamy - chodzi tylko o pół kieliszka.
- Mniejsze kary dla pijanych rowerzystów?
- Rozlewnia trefnego alkoholu zlikwidowana
- Noclegownia wylewa wódkę na oczach biednych
- "Trzeźwy autobus" okazał się pijany
- Po alkoholu kobieta wcale nie wyładnieje
- Lekarz sprawdzi, czy jesteś alkoholikiem
- Rowerzystka miała pięć promili alkoholu
- Wszystko, co musisz wiedzieć o opalaniu >>>
Pogoda
POLSKA
Wtorek 2012-05-29

temp. min 4°C max. 24°C
opady:
niewielkie opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Około 20 gramów dowolnego alkoholu dziennie wydłuża życie o 2,5 roku. Najkorzystniejsze dla nas jest jednak picie wina. Wydłuża ono życie o 5 lat - zapewniają naukowcy. Co prawda picie alkoholu wydłuża życie, ale trzeba zachować umiar. Nie wolno pić więcej niż pół kieliszka dziennie. Inaczej będziemy żyć krócej niż abstynenci.
>>> Rząd zajmie się problemem alkoholizmu
Wino zmniejsza też ryzyko śmierci z powodu choroby wieńcowej i chorób układu krążenia. Takie wnioski naukowcy z holenderskiego Uniwersytetu Wageningen wyciągnęli po analizie trybu życia ok. 1,3 tys. mężczyzn w latach 1960-2000. Wyniki ich badań opublikowano w "Journal of Epidemiology and Community Health".























Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!