Reklama jest przygotowana specjalnie pod odbiorcę spoza Polski. Ma anglojęzyczną narrację. Jest krótka, bo zaledwie 30-sekundowa. Nosi tytuł "Polska - miejsce, gdzie narodziła się wolność".

>>>Zobacz spot eksponujący rolę Polaków w drodze do wolności

W zamyśle pomysłodawców tej filmowej inicjatywy - którymi są politycy PSL - obraz ma opowiedzieć obcokrajowcom prawdziwą historię Europy. Inną niż ta, która została zaprezentowana w spocie przygotowanym przez brukselskich urzędników. Ci bowiem zapomnieli o zasługach Jana Pawła II oraz o rzeszach anonimowych bohaterów z "Solidarności".

>>>Bruksela wciąż rani ludzi "Solidarności"

Tym razem spot eksponuje zasługi niepodległościowego podziemia z Polski. Pojawia się też papież-Polak, uczestnicy Okrągłego Stołu z ramienia "Solidarności". Jeden z kadrów przypomina słynne przemówienie Lecha Wałęsy w amerykańskim Kongresie. A wszystko zilustrowane jest muzyką Jacka Kaczmarskiego.

PSL zaapelował do trzech komitetów wyborczych, by złożyć się na emisję spotu w telewizji CNN. Jego wielokrotne powtórzenie na antenie tej stacji ma kosztować w sumie 280 tysięcy złotych.PSL chce wyłożyć 70 tysięcy i liczy na to, że PiS, PO oraz Lewica również dadzą po tyle samo. Największy entuzjazm dla inicjatywy wykazał PiS. Platforma i Lewica wciąż zastanawiają się nad wydatkiem.









Reklama