Teoretycznie telewizja publiczna ma na to duże szanse. Szesnaście ośrodków terenowych wyposażonych w wozy satelitarne, naziemny zasięg, o którym TVN 24 może tylko pomarzyć, no i oglądalność - między innymi dzięki zasięgowi, która jest wyższa niż u konkurencji. Choć jak pokazały ostatnie dni, nie jest to wyznacznik sukcesu - debatę między Aleksandrem Kwaśniewskim a Jarosławem Kaczyńskim w "Trójce" oglądało 500 tys. widzów, podczas gdy w TVN 24 aż 1,2 mln (dane AGB Nielsen Media Research).

Reklama

"A kiedy oni startują?" - pyta ironicznie Grzegorz Miecugow, wiceszef TVN 24, i dodaje: "Podchodzimy z szacunkiem do każdej konkurencji, zdajemy sobie sprawę z przewagi TVP, która ma dużo większy zasięg. Ale za nami stoi sześć lat ciężkiej pracy. Mamy wyrobioną markę i mocną pozycję na rynku. Robimy swoje. Współczuję tylko kolegom z TVP, że muszą startować w środku kampanii, mając na plecach oskarżenia, że ulegają naciskom" - mówi.

Andrzej Mietkowski, były szef Agencji Informacji TVP za prezesury Bronisława Wildsteina, do zapowiadanego startu podchodzi sceptycznie. "Zastanawiam się, czy to będzie TVP Info, czy po prostu zmodyfikowana "Trójka". Zmianę oprawy i nazwy serwisu informacyjnego można było przeprowadzić już w połowie zeszłego roku, ale stwierdziliśmy, że nie miało to sensu. Wejście kanału miało się odbyć na zasadzie Big Bang, by zaprezentować całkowicie nową jakość, w nowym studiu, z nową oprawą, ludźmi, ramówką i nowymi technologiami" - mówi DZIENNIKOWI.

Beata Jakoniuk-Wojcieszak, dyrektor TVP 3, przed tymi zarzutami broni się, argumentując, że proces tworzenia TVP Info potrwa jeszcze półtora roku. I rzeczywiście, wygląda na to, że na razie zmieni się niewiele. Na pewno w sobotę przywita widzów nowa oprawa. Zamiast czerwieni będzie czerwień z bielą i czernią. Logo stacji - biało-czerwone. Motywy muzyczne zaczerpnięte z Jean-Michela Jarre’a.

Reklama

Wciąż nie jest gotowe nowe studio wyposażone w cyfrowy sprzęt. Jeszcze wczoraj jeden z dziennikarzy w rozmowie z nami przyznał rozbrajająco, że nie wie, z jakiego miejsca w sobotę będzie nadawany program. "Na pewno z nowego studia" - zapowiada Beata Jakoniuk-Wojcieszak. Spot reklamowy telewizji nagrywano jednak w studiu "Panoramy".

Pokazywany dotychczas we wspólnym paśmie program informacyjny "Kurier", który zamieni się w Serwis Informacyjny TVP Info, od wczoraj ma nowego szefa. Został nim Tomasz Pietraszak, dziennikarz TVP z Bydgoszczy. Jego poprzednik Artur Michniewicz, jest na zwolnieniu lekarskim, bo jak się mówi nieoficjalnie, nie chciał firmować swoją twarzą startu TVP Info.

Ramówka będzie podobna do TVN 24. Od 6 rano do 9.30 "Poranek TVP Info". Potem do 18 "Dzień z TVP Info" (w TVN 24 to pasmo nazywa się "Dzień na żywo"). Między 18 a 20 wizja ma należeć do ośrodków regionalnych. O godz. 20 zacznie się główny program publicystyczny TVP Info "Minęła 20". Codziennie poprowadzi go inny dziennikarz.

Reklama

Twarzami kanału będą osoby związane do tej pory z TVP 3: Danuta Holecka, Edyta Lewandowska, Adrian Klarenbach, Sławomir Siezieniewski i Agata Konarska. Swoje programy będą tu mieli m.in. Rafał Ziemkiewicz i Jacek Sobala.

Dorota Gawryluk, członek zarządu stacji TV Biznes, przyznaje, że największym atutem powstającego kanału będzie sieć korespondentów i silne ośrodki regionalne. – Poza tym każda taka stacja ma teraz duże szanse ze względu na ogromne zainteresowanie informacją i aktualnymi wydarzeniami - ocenia. Jej zdaniem słabością TVP Info już na starcie jest za to ryzyko upolitycznienia, a po drugie ciągłe zmiany szefostwa.