Najpopularniejszym, najlepiej sprzedającym się w historii ferrari był model 360. Przez pięć lat produkcji powstało ponad 16 tys. sztuk tego auta (modena to coupe, spider to roadster, challenge i challenge stradale to auta wzmocnione).

Ferrari 360 Modena napędza ośmiocylindrowy silnik 3.6. Kopnięcie gazu i 400 KM katapultuje auto w 4,5 sekundy do setki. Pęd kończy się przy 300 km/h. Jego następcą jest model F430.

Reklama

F430 ma osiem cylindrów i 490 KM na tylnej osi. Silnik siedzi za plecami kierowcy, dla idealnego rozkładu masy. Taka rakieta do setki przyspiesza zaledwie w cztery sekundy. Zanim człowiek się zorientuje, auto gna jak szalone aż do ponad 300 km/h. Trudno nie stracić w nim głowy, zakochać się od pierwszego kopnięcia gazu.

Sam Michael Schumacher, siedmiokrotny mistrz świata F1, docenia i ciągle jest zafascynowany demonem prędkości, który siedzi w każdym ferrari.

Zresztą marka z Maranello słynie z tego, że naprawdę przenosi rozwiązania z toru do aut ulicznych (ferrari enzo 6.0 V12/660 KM, setka w 3,6 sekundy). Dlatego ich samochody dają tyle adrenaliny, która czasem uderza zbyt mocno.

Ale prawdę mówiąc, żadne z ferrari nie nadaje się do jazdy po polskich, dziurawych drogach - wystarczy kopnięcie gazu, nieprzemyślany ruch kierownicy i auto ląduje w rowie. To samochody projektowane do jazdy po gładkich autostradach, a najlepiej zamkniętych torach wyścigowych.

Reklama

Zobacz filmy z wypadków F360:

http://pl.youtube.com/watch?v=KytanCvc7ss (ferrari 360 modena rozbite w Enschede, Holandia)

http://pl.youtube.com/watch?v=Fn-TVMree5E (na torze, przy 200 km/h)

http://pl.youtube.com/watch?v=tWxiGaCilBA (nieudany start na ćwierć mili)

Reklama

Wypadki innych modeli Ferrari:

http://fr.youtube.com/watch?v=7RQsDPBkKgY (zdjęcia z różnych miejsc na świecie)

http://fr.youtube.com/watch?v=ERuLr1SsER0 (wyścigi w Japonii)