Przypomnijmy: poszło o program Kuby Wojewódzkiego, w którym - za namową gospodarza - goście: rysownik Marek Raczkowski i aktor Krzysztof Stelmaszyk umieszczali miniaturkę polskiej flagi w psich odchodach. Mieli świadomość, co im za to grozi. Raczkowski już wcześniej miał problemy ze "sprawą psich kup", gdy podobną akcję ogłosił w radiu TOK FM.

Rada uznała, że TVN naruszyła zapis ustawy o radiofonii i telewizji, zakazujący między innymi propagowania "działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym". Nakazała stacji zapłacić 471 tysięcy złotych.

TVN nie dała jednak za wygraną. "Nie zmienimy zdania. TVN powinna ponieść konsekwencje. Ale oczywiście to sąd podejmie decyzję" - mówi DZIENNIKOWI przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. Przedstawiciele TVN nie chcą komentować sprawy.

Więcej na ten temat w środowym wydaniu DZIENNIKA.