Mosberg: Za Holokaust obwiniam naród niemiecki. Polacy nie są winni

Gdyby Niemcy nie zagłosowali na Hitlera, to nie byłoby nazistów i obozów koncentracyjnych – mówi w piątkowym wywiadzie z "Rzeczpospolitą" Edward Mosberg, ocalały z niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych w Płaszowie i Mauthausen.

wróć do artykułu
  • ~tak byc nie moze
    (2019-06-17 13:54)
    Kurza twarz ,do czego doszlo. My Izraelowi nie zapomnimy tej nagonki ,niezaleznie od polityki ,ktora prowadzi nasz rzad.
  • ~Lus
    (2019-06-16 12:58)
    DZIĘKUJĘ PANIE MOSBERG ,DZIĘKUJĘ. ZA KRZEWIENIE PRAWDY , DZIĘKUJĘ.
  • ~Cala prawda wyglada tak
    (2019-06-08 14:39)
    Jacy tu wszyscy madrzy. Z perspektywy czasu latwo tak powiedziec. Z rozgoryczenia moze taki czlowiek jak pan Mosberg tez tak sobie mowic ale kazdy powazny i myslacy czlowiek wie, ze w latach 30-tych panowal glod, bezrobocie i inflacja a Hitler obiecal Niemcow z tego wyciagnac kupujac tym ich glosy, troche tak jak dzisiaj PIS kupil Polakow piatka Kaczynskiego. Wtedy nikt nie wiedzial do czego Hitler doprowadzi. Te wybory wtedy byly tak wolne jak wybory w PRL-u. Bojowki SA partii NSDAP dobrze sie staraly zeby wszystko szlo po mysli nazistow. Takie puste stwierdzenia ze wybory byly przeciez wolne i demokratyczne (na papierze) zatajajac wszystkie inne okolicznosci to swiadome dzialanie prowokujace i obrazajace obecnych mieszkancow Niemiec glupio powtarzajac ze to przeciez te same geny. Jakim trzeba byc fanatykiem i glupcem, zeby sie w cos takiego bawic. Nie mowie juz o tych, ktorzy to kupuja i dalej powtarzaja. To jest przeciez czysta propaganda. Tu nikogo nie obchodzi jakie moga byc tego skutki. Ciemni fanatycy nacjonalistyczni moga w to naprawde uwierzyc i probowac sie odgryzc na niemieckich turystach, bo to przeciez te same geny. Kto bedzie wtedy za to odpowiedzialny? Dla mnie winni beda oczywiscie ci co robia taka propagande a najbardziej TVP bo to sa mistrzowie w tej dziedzinie. Ciekawe jest rowniez, ze wszyscy uwazaja sie przy tym za dobrych chrzescijan...
  • ~pieter
    (2019-06-08 13:59)
    Gdyby Polacy nie zaglosowali na PIS to nie byloby lamania konstytucji.
  • ~propaganda tym razem antyniemiecka
    (2019-06-08 13:56)
    Gdyby babcia miala czlonka to bylaby dziadkiem. Gdybym wiedzial jakie numery padna w totka to bylbym dzisiaj milionerem. Gdyby Kaczynski nie kupil Polakow swoja piatka to by nie wygral. Gdyby, gdyby, gdyby.
  • ~Krystyna
    (2019-06-08 08:56)
    Za holokaust odpowiedzialni ,w dużej mierze, są sami poszkodowani,którzy współpracowali z Niemcami .
  • ~eureka
    (2019-06-07 19:54)
    To zupelnie nowe dla mnie. Aja myslalem, ze to robili tylko szmalcownicy. W zasadzie powinno sie jeszcze wyjasnic kto wypowiedzial wtedy wojne calej Europie byc moze sa jeszcze tacy ktorzy tego nie wiedza..
  • ~xy1
    (2019-06-07 19:48)
    A gdyby Poklacy nie zaglosowali na PIS to niebyloby orania Polski i lamania konstytucji.
  • ~NOR
    (2019-06-07 14:42)
    Dzieki i za ten glos prawdy ,jedna jaskolka nie zwiastuje jeszcze Wiosny . Powinno sie naglasniac takich ludzi jak pan Mosberg , brawo .
  • ~kwr
    (2019-06-07 10:22)
    Nas obwiniają potomkowie tych którzy mogli swoich ziomków uratować, ale woleli nie wpuścić. Za to chętnie podzielili by się z nami tym co po nich zostało
  • ~Zen
    (2019-06-07 10:13)
    Mosberg powiedział rzecz oczywistą. Ameryki nie odkryl.
  • ~Brawo za odwagę
    (2019-06-07 09:14)
    Pan Edward ma przechlapane u facetów w czerni z zimowymi czapkami z futra na głowach , nawet przy + 30 C
  • ~Babciajaga
    (2019-06-07 08:46)
    Bla bla bla bla bla., nieskonczona historia, czy ktos jej nie zna, jeszcze nie zna? Kto jej jeszcze nie znal , to poznal, bo codziennie o tym Polacy przypominaja! Tak , to Niemcy, to Niemcy, wszyscy o tym wiemy , wszyscy i juz od 70 lat, i caly swiat to wie , i tego nikt nie zmieni. To tak jakby ktos codziennie i wkolo Macieju mowil: biale to biale, biale to nie czarne, nie czarne! Ludzie!
  • ~nieskundlony
    (2019-06-07 07:51)
    Są i w tym narodzie prawdomówni.
  • Policja

    Za ten manewr stracisz prawo jazdy. "Kierowcy często robią to bezwiednie i zapominają"

  • Tusk Donald

    Tusk został szefem EPL. Morawiecki: To jakaś nowa funkcja w tym naszym eurokratycznym grajdołku

  • System Patriot

    Patrioty znów ratują realizację budżetu MON. Inne programy zbrojeniowe się opóźniają

Zobacz więcej