Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

"Polskie pendolino" gnało po torach już przed wojną. Oto Luxtorpeda! ZDJĘCIA

15 października 2014, 09:42
To był odpowiednik Pendolino – z aerodynamicznym nosem, ekskluzywnym wnętrzem i cenami biletów wyższymi niż na innych połączeniach. W polskiej fabryce Fablok, która została założona w 1919 r., wyprodukowano pięć egzemplarzy na bazie wagonu spalinowego Austro-Daimler.
To był odpowiednik Pendolino – z aerodynamicznym nosem, ekskluzywnym wnętrzem i cenami biletów wyższymi niż na innych połączeniach. W polskiej fabryce Fablok, która została założona w 1919 r., wyprodukowano pięć egzemplarzy na bazie wagonu spalinowego Austro-Daimler. / Narodowe Archiwum Cyfrowe
Koleje mają wielkie problemy z pendolino. Pociągi nie zostały odebrane od wykonawcy, nie ma przeszkolonych załóg, nie wiadomo nawet, kto ma czyścić składy. Do uruchomienia pendolino zostało tylko kilka tygodni, a wiele spraw nie zostało domkniętych. Harmonogram zakłada, że w połowie grudnia Pendolino zacznie wozić pasażerów do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. To największy taborowy projekt w historii PKP. Tymczasem Polska miała już swoje "pendolino" w latach 30. Wyprodukowany w naszym kraju pojazd nazywano Luxtorpedą. To była duma II Rzeczpospolitej, która w 1936 roku ustanowiła do dziś nie pobity rekord w czasie przejazdu na trasie Kraków - Zakopane.

Powiązane

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama