Prezes PLL LOT: Lotnisko na Okęciu trzeba zamknąć. Także dla wojska

| Aktualizacja:

 - W momencie przenosin do Centralnego Portu Komunikacyjnego chcemy obsługiwać między 20 a 30 mln pasażerów rocznie - mówi Rafał Milczarski, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.

wróć do artykułu
  • ~ewa koby
    (2018-05-02 21:27)
    czy lot i lotnisko wawa sa dofinansowane z pl puli jak luthansa czesc rzadowa czesc bankowa wymuszanie kupowania akcji przez pracownikow ala zwiazki zawodowe ewa koby
  • ~md
    (2018-04-05 08:10)
    Rozbudowa Okęcia w kierunku Raszyna i modernizacja istniejącej części nie kosztowałaby moim zdaniem nawet 20 mld bardzo zgrubnie szacując. Przesiedlenie części mieszkańców północnych peryferii Raszyna - 2 mld, przesunięcie kolidującego odcinka trasy S2 - 2 mld, budowa nowego terminala południowego - 2 mld, budowa nowej drogi startowej równoległej do DS1 - 2 mld, nowe drogi kołowania i płyty postojowe - 2 mld, nowe infrastruktura techniczna i sieci - 2 mld, rozbiórki istniejących obiektów - 2 mld, nowy system drenarski płyty lotniska - 2 mld, rozbudowa systemu odbioru wody - 2 mld, odszkodowania dla mieszkańców dodatkowego obszaru ograniczonego użytkowania - 2 mld. Wyszło razem 20 mld, ale to naprawdę szacowanie spod bardzo grubego palca i może najwyżej 1-2 elementy powyższej wyliczanki naprawdę kosztowałyby 2 mld. Reszta kosztowałaby dużo mniej. Nierozwiązana pozostałaby kwestia nocnej uciążliwości lotniska i słabego dojazdu od strony W-wy, choć łatwy dojazd nowego terminala zapewniłaby trasa S2. Ale wtedy komu chciałoby się latać i dojeżdżać do Baranowa (CPK)? Stąd obawy prezesa Milczarskiego o wykorzystanie CPK i dlatego chęć całkowitej likwidacji Okęcia.
  • ~brawo PiS
    (2018-04-04 21:59)
    Uważam, że spółka Srebrna świetnie poradzi sobie z zagospodarowaniem terenów po lotnisku Chopina
  • ~Solidarność Baranów
    (2018-04-04 21:48)
    Lotniska daleko poza miastem są skazane na porażkę, jak lotnisko Mirabel, które miało obsługiwać Montreal. Bzdurny pomysł mający zaspokoić manię duce bycia drugim Gierkiem
  • ~Trybson
    (2018-04-04 21:25)
    pod kogo robi ten człek? developerka swędzi?
  • ~kaczo-wron
    (2018-04-04 18:11)
    Bareja szaleje ze śmiechu z takiego pis-planowania SKOKów na kasę. Bosze broń Polski przed pis-planistami!
  • ~Xor
    (2018-04-04 17:00)
    Bardziej by się przydał Centralny Szpital Psychiatryczny dla każdego megalomana grającego na rzecz partii rządzącej. jak on twierdz, że opóźnienia się zdarzają, to znaczy że nie ma pojęcia o planowaniu - jak się dobrze zarządzie to nie ma opóźnień. Naucz się zarządzać tym co masz.
  • ~Rozbawiony
    (2018-04-04 13:57)
    CPK to taka sama lipa jak polska elektrownia atomowa.
  • ~kaj
    (2018-04-04 13:31)
    Panu Milczarskiemu chyba już należy podziękować i za wirtualny wynik finansowy i za współpracę z pracownikami
  • ~robertpk
    (2018-04-04 10:49)
    mówiąc po polsku : zamiast konkretów - brednie
  • ~Kek
    (2018-04-04 10:34)
    Czy Pan prezes nie rozumie że ludzie boją się latać *************** dreamlinerami które co chwile się psują i dzięki nim lot ośmieszyl się na całym świecie? Polacy lykaja *********** co USA wyprodukuje jakby to było nie wiadomo co.
  • ~sig9
    (2018-04-04 09:36)
    Wielce prawdopodobne, ze ten prezes Lotu to typowy pisomatolek, ale podejrzewam, ze obiecano mu duza kase za oddanie Okecia deweloperom. Wielka zaleta Okecia jest bliskos do centrum Warszawy (kazdy uczciwy specjalista od lotnictwa to potwierdzi) - kazde wieksze miasto na swiecie moze pozazdroscic takiej lokalizacji. Byla kiedys tendencja budowania nowych lotnisk daleko poza miastami i zamykania starych lotnisk blizej centrum (w rezultacie dojazd do lotniska jest czesto dluzszy niz sam lot samolotem) - teraz prawdziwi eksperci od lotnictwa uznaja to za blad: nalezalo modernizowac stare lotniska o ile to bylo mozliwe. Okecie mozna rozbudowac - ten strategiczny teran lotniska o ile zostanie przejety przez roznych cwaniaczkow bedzie nieodwracalna strata dla Warszawy i dla polskiego lotnictwa.
  • ~wnuk carycy
    (2018-04-04 09:32)
    Beneficjenci dobrej zmiany masowo szykują się na loty na wywczasy w Egipcie (wg zapowiedzi Pana Prezesa). Łoł.
  • ~Legis Latura
    (2018-04-04 07:40)
    CPL - nieuzasadniona megalomania. Jaki będzie domiar do cen paliwa, by to sfinansować? A może tanio wybudują to Chińczycy - podobnie jak A2 ze Strykowa do Warszawy?
  • ~Kamil
    (2018-04-04 07:36)
    Prawda jest inna o tereny lotniska i inne wkoło lotniska ubiega się kolejny hrabia chyba Radziwiłł jak znajdzie się drugi Gliński to zapłaci za te tereny pewnie ze sto ale miliardów dolarów. Brawo my PiS.
  • ~Michal
    (2018-04-04 07:29)
    To juz drugi wywiad z tym panem, w ktorym ostro broni malych miast.Jak dla mnie ten pan rozminal sie z powolaniem, a na dodatek cierpi na jakies kompleksy.
  • ~BRAWO PIS! A dlaczego RYŻY folksdojcz z PEŁO
    (2018-04-04 07:25)
    doprowadzał LOT do bankructwa i chciał oddać go w łapy swoim niemieckim POtomkom ? Dlaczego ? Będzie siedział ! ZK o zaostrzonym rygorze czeka na tuska :-)

Może zainteresować Cię też: