Z programów tureckich szkół średnich zniknie teoria ewolucji. Władze: Jest zbyt kontrowersyjna i trudna

| Aktualizacja:

Z programów tureckich szkół średnich ma zniknąć darwinowska teoria ewolucji, ponieważ władze uważają ją za kontrowersyjną i trudną do zrozumienia - podała agencja AP, powołując się na starszego rangą przedstawiciela resortu oświaty.

wróć do artykułu
  • ~Ewiak Ryszard
    (2017-06-27 12:59)
    Gdy byłem dzieciakiem niczego nie sprawdzałem, przyjmowałem wszystko na zasadzie autorytetu. Gdy kończyłem szkołę średnią postanowiłem samodzielnie sprawdzić wiele kwestii, także prawdziwość teorii ewolucji. Co mnie przekonało, że teoria ta jest fałszywa? Pobudził mnie do myślenia mnie m.in. fakt, że wszystkie organizmy pochodzące z warstwy geologicznej kambru pojawiły się nagle i nie miały żadnych przodków. W literaturze geologicznej nagłe pojawienie się na Ziemi takiej mozaiki gatunków określane jest mianem eksplozji kambryjskiej. „Często można spotkać się z poglądem, że warstwy prekambryjskie są tak stare, iż zostały wtórnie zmienione – zmetamorfizowane, w związku z czym występujące w nich skamieniałości musiały ulec zniszczeniu (…) Jednakże w wielu miejscach na Ziemi znamy skały prekambryjskie – piaskowce, kwarcyty czy wapienie – które nie podlegały metamorfizacji, a mimo to brak w nich skamieniałości” („Czterysta milionów lat historii kręgowców”. Zofia Kielan-Jaworowska. Wydawnictwo: Wiedza Powszechna, s. 27). U organizmów tych występowały tak złożone organy, jak oczy czy skrzela; kompleksowe systemy fizjologiczne, układ krwionośny - nie różniący się niczym od tego, który mają organizmy współczesne, a także struktury psychologiczne. Dwusoczewkowe oko trylobita charakteryzowało się tak złożoną budową, że profesor geologii uniwersytetów Harvard, Rochester i Chicago, David Raup, oceniał: „Oko trylobita było zaprojektowane w tak przemyślany sposób, że projektu owego nie powstydziłby się żaden współczesny inżynier optyk.” (David Raup, "Conflicts Between Darwin and Paleontology", Bulletin, Field Museum of Natural History, Cilt). Te kompleksowe i w pełni rozwinięte bezkręgowce powstały nagle i samoistnie. Nie zaobserwowano żadnych podobieństw do istniejących przed nimi na świecie organizmów jednokomórkowych. Nie znaleziono też żadnych dowodów, które wskazywałyby na istnienie jakiejkolwiek formy przejściowej. Douglas Futuyma, znany biolog ewolucjonista, także przyznaje: "Organizmy albo pojawiły się na świecie w doskonałej i ostatecznej formie, albo nie. Jeżeli przyjmiemy drugą wersję, musiały one przejść proces ewolucji. Jeśli jednak prawdziwą okaże się wersja pierwsza, oznacza to, że świat powstał w efekcie aktu stworzenia." (Douglas J. Futuyma, Science on Trial, New York: Pantheon Books, 1983. s. 197). Eksplozja kambryjska jest wystarczającym dowodem przeciwko teorii Darwina. Szwajcarski paleoantropolog-ewolucjonista, Stefan Bengston, w opracowaniu dotyczącym ery kambryjskiej pisze: „Fakt ten, wprawiający Darwina w zakłopotanie, wciąż jeszcze nas zadziwia”. (Stefan Bengston, Nature, Vol. 345, 1990, s. 765). „Warstwa kambryjska jest najstarszą warstwą, w której odkrywa się skamieniałości bezkręgowców. Większość z nich jest w zaawansowanym stadium rozwoju. Wygląda to tak, jakby organizmy owe pojawiły się nagle, bez przejścia kolejnych etapów ewolucji. Fakt ten bardzo cieszy kreacjonistów.” (Richard Dawkins, The Blind Watchmaker, London: W. W. Norton 1986, s. 229). Jeśli ktoś nie lubi faktów, przyjmie absurdalne hipotezy.
  • ~Ewiak Ryszard
    (2017-06-26 13:22)
    Na co wskazują fakty? Podam tu jeden przykład. Wszystkie organizmy pochodzące z warstwy geologicznej kambru pojawiły się nagle i nie miały żadnych przodków. W literaturze geologicznej nagłe pojawienie się na Ziemi takiej mozaiki gatunków określane jest mianem eksplozji kambryjskiej. „Często można spotkać się z poglądem, że warstwy prekambryjskie są tak stare, iż zostały wtórnie zmienione – zmetamorfizowane, w związku z czym występujące w nich skamieniałości musiały ulec zniszczeniu (…) Jednakże w wielu miejscach na Ziemi znamy skały prekambryjskie – piaskowce, kwarcyty czy wapienie – które nie podlegały metamorfizacji, a mimo to brak w nich skamieniałości” („Czterysta milionów lat historii kręgowców”. Zofia Kielan-Jaworowska. Wydawnictwo: Wiedza Powszechna, strona 27). U organizmów tych występowały tak złożone organy, jak oczy czy skrzela; kompleksowe systemy fizjologiczne, układ krwionośny - nie różniący się niczym od tego, który mają organizmy współczesne, a także struktury psychologiczne. Dwusoczewkowe oko trylobita charakteryzowało się tak złożoną budową, że profesor geologii uniwersytetów Harvard, Rochester i Chicago, David Raup, oceniał: „Oko trylobita było zaprojektowane w tak przemyślany sposób, że projektu owego nie powstydziłby się żaden współczesny inżynier optyk.” (David Raup, "Conflicts Between Darwin and Paleontology", Bulletin, Field Museum of Natural History, Cilt). Te kompleksowe i w pełni rozwinięte bezkręgowce powstały nagle i samoistnie. Nie zaobserwowano żadnych podobieństw do istniejących przed nimi na świecie organizmów jednokomórkowych. Nie znaleziono też żadnych dowodów, które wskazywałyby na istnienie jakiejkolwiek formy przejściowej. Douglas Futuyma, znany biolog ewolucjonista, także przyznaje: „Organizmy albo pojawiły się na świecie w doskonałej i ostatecznej formie, albo nie. Jeżeli przyjmiemy drugą wersję, musiały one przejść proces ewolucji. Jeśli jednak prawdziwą okaże się wersja pierwsza, oznacza to, że świat powstał w efekcie aktu stworzenia.” (Douglas J. Futuyma, Science on Trial, New York: Pantheon Books, 1983. s. 197). Eksplozja kambryjska jest wystarczającym dowodem przeciwko teorii Darwina. Szwajcarski paleoantropolog-ewolucjonista, Stefan Bengston, w opracowaniu dotyczącym ery kambryjskiej pisze: „Fakt ten, wprawiający Darwina w zakłopotanie, wciąż jeszcze nas zadziwia”. (Stefan Bengston, Nature, Vol. 345, 1990, s. 765). „Warstwa kambryjska jest najstarszą warstwą, w której odkrywa się skamieniałości bezkręgowców. Większość z nich jest w zaawansowanym stadium rozwoju. Wygląda to tak, jakby organizmy owe pojawiły się nagle, bez przejścia kolejnych etapów ewolucji. Fakt ten bardzo cieszy kreacjonistów.” (Richard Dawkins, The Blind Watchmaker, London: W. W. Norton 1986, s. 229). Takie są fakty. Jeśli ktoś nie lubi faktów, przyjmie absurdalne hipotezy.
  • ~rychu
    (2017-06-25 15:28)
    nawet KK, moze nie ten z Polski, nie kwestionuje "teorii ewolucji" !!!!!! no ale Wolska byla pierwsza i teraz u nas historii i biologii trzeba sie bedzie uczyc na "tajnych kompletach" !!!!!! nawet matematyki, bo dla Jareczkowej sekty 2+2=4 to za dokladnie i trzeba sprawdzic skad on to wie !!!!!!!!! czy wy wiecie ile ten kabaretowy tekst ma lat ??!!!!!
  • ~karpik
    (2017-06-25 14:11)
    Juz oficjalny swiat naukowy ja zakwestionowal i o co cale larum? Ewolucja w wydaniu darwinowskim nie trzyma sie kupy.
  • ~Ed
    (2017-06-25 12:31)
    Cos sie dzieje.Najwyzszy czas.
  • ~wyznawca toruński
    (2017-06-25 11:55)
    Ja też uważam ,że bocian jest powodem przyrostu naturalnego ,i jest mi z tym dobrze
  • ~:)))))
    (2017-06-25 07:32)
    U nas od września też ..... będziemy pochodzić od żebra Adama. Później kobiety zamkną w domach i każą in rodzić dzieci . O używaniu telefonów i prowadzeniu samochodów też nie będzie mowy bo podobno szkodzą na jajniki.
  • ~ondzio
    (2017-06-24 23:28)
    bo teoria ewolucji to nie poparte dowodami naukowwymi wyznawanie wiary przez naukowcow ktorzy wagarowali na matematyce, zwykle chciejstwo a nie badania dlatego byla i pozostanie tylko teoria i hipoteza
  • ~kotlet
    (2017-06-24 20:44)
    Paradoksalnie ci ktorzy chocby wygladem ja potwierdzaja zaprzeczaja jej prawdziwosci, dziwny jest ten swiat
  • ~ewolucja wybrana
    (2017-06-24 20:12)
    teoria ewolucji istnieje i to wspolczesnie. Chocby program "ubogacania kulturowego" Europy, ktory ma doprowadzic do wymieszania obecnych narodow europejskich z afrykanskimi i arabskimi imigrantami - w europejska mieszanke sily roboczej
  • ~SmutnyPolak
    (2017-06-24 19:48)
    Dobrze wiedzieć, że nie tylko u nas w kraju takie zacofanie.
  • ~Hrabia
    (2017-06-24 19:06)
    Przeciez nikt normalny nie bierze teorii ewolucji wg Darwina na powaznie. To tylko hipotezy nie poparte dowodami. Nie jest mozliwe aby cos powstalo z niczego przez przypadek.
  • ~jj
    (2017-06-24 18:34)
    no brac przyklad psiory
  • ~Monika 60
    (2017-06-24 18:26)
    Jest zbyt trudna do zrozumienia.Ha,ha,ha
  • ~wiem
    (2017-06-24 18:13)
    w "krolestwie jezusa" tez!