Dreamliner wylądował mniej więcej 20 minut później niż planowano. Przed lądowaniem wykonał dodatkowy przelot nad lotniskiem.

W trakcie rejsu przez Atlantyk maszynę pilotowało czterech polskich kapitanów. Podczas startu i lądowania za sterami siedzieli amerykańscy piloci - instruktorzy. Na pokładzie samolotu są przedstawiciele PLL LOT, rządu, firmy Boeing.

Reklama

Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały pierwszego z ośmiu zamówionych Boeingów 787 Dreamliner we wtorek w USA. Przewoźnik stał się tym samym pierwszą w Europie linią lotniczą, która ma w swojej flocie tego typu maszynę.

W swój pierwszy komercyjny rejs z pasażerami Dreamliner PLL LOT poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi, następnie przez miesiąc będzie podróżował do ośmiu miast w Europie - oprócz Pragi, także do Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu oraz Brukseli.

Reklama

Drugi egzemplarz 787 LOT ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne trzy samoloty mają być dostarczone w latach 2014-2015. W sumie LOT ma otrzymać osiem maszyn tego typu.

W pierwszą komercyjną podróż za Atlantyk Dreamliner LOT poleci 16 stycznia do Chicago, następnie 1 lutego odbędzie rejs do Toronto, 3 lutego pasażerowie polecą nową maszyną do Nowego Jorku, a 3 marca Boeing 787 uda się do Pekinu.

W zamówionych przez PLL LOT samolotach są trzy klasy: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, klasa premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 miejscami. We wszystkich trzech klasach są wbudowane w oparcia foteli monitory. Podczas lotu można na nich - bez dodatkowych opłat - oglądać filmy, grać w gry wideo, a także słuchać muzyki. Podróżni będą korzystać z nowego menu.

Reklama

Boeing 787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km; można nią polecieć bezpośrednio np. z Warszawy do Nowego Jorku czy do Pekinu. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł B787 to 60 metrów, a długość maszyny wynosi 57 m.

Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała B787 była japońska linia All Nippon Airways (ANA). Pod koniec października ubiegłego roku Dreamliner odbył pierwszy lot komercyjny z Tokio do Hongkongu.