Od niedawna na ulicach Denver można zobaczyć budzące uśmiech billboardy. Prezentują one w formie rysunkowej ewolucję trawy, a także zestawiają jej inteligencję z... IQ Einsteina To jedna z najbardziej oryginalnych kampanii społecznych, która ma w niebanalny sposób zachęcić Amerykanów do oszczędzania wody.
Hasłem przewodnim akcji jest: „Use only what you need”, czyli "Używaj tylko tyle ile potrzebujesz".Twórcy wyprodukowali także dwa spoty telewizyjne. Trawa "przemawia" w nich podczas koszenia, a takżey załatwia się , gdy załatwia się na nią pies. Spoty opatrzone zostały sloganami stanowiącymi główne przesłanie akcji "Grass is dumb. Water 2 minutes less. Your lawn won’t notice", czyli "Trawa jest głupia. Podlewaj ją 2 minuty krócej. Twój trawnik tego nie zauważy".
Twórcy kampanii zorganizowali także ekspozycje terenowe. W największych i najbardziej uczęszczanych parkach do trawników przymocowane zostały tekturowe "dymki" z wypowiedziami skierowanymi do przechodniów. "Yes, that dress does make you look fat", czyli "Tak, ta sukienka cię pogrubia"; „I can’t feel my feet”, "Nie czuję nóg". Każda z nich ma stanowić dowód na brak myślenia trawnika.
Powstała także specjalna strona internetowa organizacji Denver Water: www.useonlywhatyouneed.org. Można tam rozwiązać składający się z 5 pytań quiz i sprawdzić w ten sposób, na ile jest się mądrzejszym od trawy.
IQ trawy jest równe zero, a jej mózg nic nie waży i jest na tyle głupia, że nawet nie zauważy, gdy będzie podlewana 2 minuty krócej niż zwykle. W taki oryginalny sposób promuje oszczędzanie wody organizacja Denver Water.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama