Reklama

O powołaniu Radziszewskiego na dyrektora Jedynki poinformowała rzeczniczka TVP Joanna Stempień-Rogalińska.

Radziszewski jest związany z TVP od 1985 r. - najpierw jako dziennikarz, a następnie zastępca dyrektora TVP1, szef "Teleexpressu", dyrektor Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego. Dwukrotnie był dyrektorem Biura Programowego TVP - od września 2005 r. do sierpnia 2006 r. oraz od maja do grudnia 2007 r. Od 1997 r. do 2005 r. pracował w telewizji TVN, gdzie m.in. w latach 2003-2005 był członkiem zarządu TVN24 ds. kanałów tematycznych. Przed powrotem do TVP pracował w Narodowym Instytucie Audiowizualnym.

W lipcu 2011 r. został powołany na stanowisko zastępcy dyrektora Agencji Filmowej TVP (pod koniec listopada TVP ogłosiła nabór na stanowisko dyrektora tej jednostki) i oddelegowany do pracy w biurze koordynacji programowej. Był przewodniczącym komisji ds. koordynacji programowej audycji publicystycznych i informacyjnych dotyczących wyborów parlamentarnych.

Kierująca Jedynką od października 2010 r. Iwona Schymalla została odwołana ze stanowiska w połowie listopada. Pytana o powody tej decyzji rzeczniczka TVP powiedziała, że "zarząd miał większe oczekiwania w stosunku do anteny".

Z kolei Schymalla oświadczyła po swoim odwołaniu, że w TVP przeżywa "najazd politycznego pionu jednego z resortów (wraz z żonami)". Według "Rzeczpospolitej" Schymalla nawiązała do osób, które trafiły do pracy w TVP z resortu kultury. Obok prezesa TVP Juliusza Brauna (który pracował w ministerstwie jako doradca generalny) są to według "Rz": szef biura koordynacji programowej Jacek Weksler (b. podsekretarz stanu), szefowa biura zarządu w TVP Elżbieta Ponikło (b. wicedyrektor biura administracyjno-budżetowego) i żona Radziszewskiego, dziennikarka TVP1 Iwona Radziszewska (b. rzeczniczka prasowa resortu).

W konkursie na dyrektora Jedynki wystartowało 46 osób; wymogi formalne spełniło 18. TVP nie ujawniła ich nazwisk.

Od listopada Jedynką kierował zastępca dyrektora anteny ds. audycji publicystycznych i społecznych Andrzej Godlewski. Jak informuje TVP, pozostaje on na stanowisku wiceszefa TVP1.