Sprzedaż przez grupę TVN Onetu, największego portalu na polskim rynku, zbliża się do finału.
Jak wynika z informacji DGP, w miniony piątek po ogłoszeniu przez TVN wyników za I kw., Markus Tellenbach, prezes spółki, Wojciech Kostrzewa, prezes ITI, głównego właściciela TVN i Robert Bednarski, szef Onetu, wsiedli do korporacyjnego samolotu i polecieli do Krakowa. W tamtejszej siedzibie Onetu, gdzie mieści się zaplecze technologiczne portalu, czekała już na nich kilkuosobowa delegacja na czele z Florianem Felsem, byłym prezesem Axel Springer Polska, a obecnie szefem Ringier Axel Springer Media, a także Markiem Dekanem, członkiem zarządu koncernu. Spółki finalizują sprzedaż Onetu, do której dojść ma na przełomie maja i czerwca.
Chcemy sprzedać do 75 proc. udziałów, a transakcja ma mieć charakter gotówkowy – powiedział Tellenbach. Pozwoli to na zmniejszenie zadłużenia grupy. W księgach spółki Onet wyceniany jest na 1,37 mld zł.
Portal to kolejna część grupy, która trafiła pod młotek. Wcześniej spółka sprzedała francuskiemu Canal+ platformę n, a Francuzi stali się mniejszościowym udziałowcem TVN.
Reklama
Wciąż widzę szeroki wachlarz inicjatyw, które pozwolą nam dalej rosnąć: TVN, kanały tematyczne, TVN Player. A platformy n się do końca nie pozbyliśmy, bo transakcja z Cyfrą + to fuzja – uspokajał inwestorów Tellenbach.
W I kw. rynek reklamy telewizyjnej skurczył się o 2,3 proc., co obniżyło wpływy reklamowe głównego TVN. Dzięki kanałom tematycznym grupa zakończyła I kw. wzrostem przychodów z reklam o 0,7 proc. Jednak ze względu na koszty kanału TTV oraz mniejsze wpływy ze sponsoringu segment telewizyjny zakończył kwartał 1-proc. spadkiem przychodów, do 356 mln zł. Poprawy oczekujemy w drugiej połowie roku – powiedział Piotr Walter, wiceprezes TVN.