O problemach finansowych G+J Polska mówiło się od dawna. Wydawnictwo, które weszło do Polski 20 lat temu, ostatnio notowało straty. Z danych finansowych wynika, że w 2011 roku firma miała prawie 7 mln straty netto, rok wcześniej wyniosła ona 10 mln złotych.

Reklama

Teraz działalność niemieckiego koncernu przejmie w Polsce Burda International GmbH. Wartości transakcji nie ujawniono. Ale w efekcie na rynku powstanie wydawniczy gigant z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa, 30 czasopismami, 20 stronami internetowymi oraz wydawnictwem książkowym na koncie. Burda znajdzie się wtedy w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce.

Dla Burdy w Polsce osiągnięcie tak mocnej pozycji stanowi znakomity fundament dla rozbudowy głównego zakresu działalności wydawniczej - tłumaczy Fabrizio D’Angelo, CEO Burda International.

Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

G+J Polska był wydawcą m.in. "Claudii", "Focusa", "Gali" czy "National Geographic Polska". Burda wydaje z kolei m.in. "Elle".