Nowy skład osobowy organizacji został wybrany na dwuletnią kadencję spośród firm i organizacji zrzeszonych bezpośrednio i pośrednio w Radzie Reklamy. Nadchodząca kadencja obfitować będzie w nowe inicjatywy - projekty, szkolenia, webinaria dla członków, arbitrów oraz dla szerszego rynku. Pierwszą z nich jest GenEtyczni - laboratorium wiedzy, doświadczeń i kompetencji, które ma przybliżać tematykę etyki w reklamie i marketingu, kolejnemu pokoleniu profesjonalistów w tej dziedzinie.

Reklama

Jestem szczęśliwy, że w nowej roli prezesa zarządu mogę zaangażować się pracę dla najważniejszej organizacji zajmującej się etyką i samoregulacją w reklamie w Polsce. Doceniam zaufanie, jakim obdarzyli mnie Członkowie organizacji. Wśród priorytetów na najbliższe lata na pewno chciałbym podkreślić dalsze wzmacnianie i promowanie idei samoregulacji, zarówno poprzez aktywność w ośrodkach opiniotwórczych i decyzyjnych, jak i konsekwentne poszerzanie bazy członkowskiej o nowe podmioty i całe obszary rynku - powiedział Łukasz Kowalski, Prezes Zarządu Rady Reklamy – Najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed Radą Reklamy w najbliższych latach jest rozwój technologii w reklamie, w tym coraz szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz budowanie odpowiedzialnej reklamy środowiskowej i przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu. – dodał.

Celem organizacji jest baczne obserwowanie świata reklamy i zachodzących w nim zmian. Sama Rada jak i Komisja Etyki Reklamy odpowiadają na trendy i zmiany pojawiające się na rynku tak by przekaz trafiający do obiorców był bezpieczny oraz spełniał normy etyczne. W skład Komisji wchodzą wybitni eksperci i ekspertki z wieloletnim doświadczeniem w swoich branżach.

Nowy Zarząd Rady Reklamy

  • Łukasz Kowalski, MSL jako prezes zarządu
  • Robert Wielgo, IAB Polska
  • Małgorzata Węgierek, Havas Media Group
  • Aleksandra Przeździecka, Warner Bros. Discovery
  • Bartłomiej Morzycki, Browary Polskie
  • Małgorzata Skonieczna, Pepsico

Nowa Rada Nadzorcza Rady Reklamy

  • Sylwia Palmowska - Stusińska, Procter & Gamble Polska
  • Iwona Jacaszek-Pruś, Kompania Piwowarska
  • Anna Lubowska
  • Beata Rożek, Mars Polska
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją pozarządową, non-profit. Powstał w 2006 roku z inicjatywy środowisk rynku reklamowego i marketingowego. To organizacja, która stworzyła i zarządza systemem samoregulacji w obszarze reklamy. W jej skład wchodzą stowarzyszenia branżowe jako członkowie zwyczajni oraz firmy jako członkowie wspierający. Organizacja działa na rzecz samoregulacji, regularnie rozszerzając Kodeks Etyki Reklamy o nowe zobowiązania samoregulacyjne branży reklamowej w Polsce, wierząc głęboko, że jest to właściwa i skuteczna forma kreowania właściwych standardów na rynku.
W krajach takich jak Polska, gdzie samoregulacja środowiskowa działa bardzo efektywnie i jest regularnie poszerzana, nie ma potrzeby tworzenia szczegółowych przepisów prawnych. Rada Reklamy liczy obecnie 37 członków, reprezentujących znaczącą część rynku reklamowego w Polsce. Rada Reklamy jest członkiem The European Advertising Standards Alliance (EASA) #EASA międzynarodowej organizacji zrzeszającej organizacje samoregulacyjne z 27 krajów.