Początek tradycji corocznych spotkań specjalistów dała EuroIA, czyli jedna z największych konferencji poświęcona tematyce IA/UX. Głównym założeniem twórców polskiego odpowiednika było umożliwienie dzielenia się wiedzą, a z drugiej strony uczenia się i podglądania doświadczonych konsultantów z całej Europy. Wydarzenie to jest znakomitym uzupełnieniem luki w tej jakże popularnej dziedzinie.

Reklama

Jest to już trzecia tego typu impreza. W poprzednich edycjach brali udział tak znamienici twórcy jak Eric Reiss (FatDUX), Andrea Resmini (szef IA Institute), James Kalbach (autor Web Navigation), czy Martin Belam (BBC). Na scenie co roku pojawiają się zarówno praktycy z obszaru biznesu (agencji interaktywnych, agencji UX, firm IT), jak i ludzie nauki, dzielący się swoimi dokonaniami i pokazujący nowe kierunki rozwoju branży. Nie brakuje tu również klientów – przedstawicieli nowych mediów, e-commerce, usług, którzy w praktyczny sposób mogą przekonać się, dlaczego UX jest ważne i w jaki sposób może wpłynąć na ich biznes. Do tegorocznej edycji zaprosiliśmy aż 40 prelegentów z 11 krajów. Wśród zapowiedzianych spe-cjalistów znaleźli się m. in. Marc Hassenzahl, Jeff Parks oraz Peter Bogaards.

Listę prelegentów można znaleźć na oficjalnej stronie konferencji www.polishiasummit.com.

Na pierwszy dzień organizatorzy, przy współpracy z AIP i Start-up School, przygotowali 8 prezentacji zaadresowanych do studentów i startup’owców. Drugi i trzeci dzień konferencji to z kolei cykl prelekcji z dwóch dominujących obszarów tematycznych – biznesowego i naukowego.

IA Summit to impreza dla: specjalistów UX, IA, usability, designerów, project managerów, przedstawicieli nowych mediów, e-commerce i wszystkich biznesów chcących rozwijać się w sieci, ludzi nauki zainteresowanych obszarem HCI oraz startup’owców. Wydarzenie to niewątpliwie może konkurować z takimi konferencjami jak UX LX czy UX London.