Zgodnie z kalendarzem, do 2 października komitety wyborcze mają czas na zawiadomienie Państwowej Komisji Wyborczej oraz właściwych komisarzy wyborczych o swoim utworzeniu. Ponieważ 2 października nie przypada w dzień roboczy - jest to sobota - termin na składanie zawiadomień został przesunięty do poniedziałku - 4 października.

Reklama

Do PKW zawiadomienia o utworzeniu zgłaszać będą komitety partii politycznych, koalicji partii politycznych oraz komitety tych organizacji, stowarzyszeń lub wyborców, które zamierzają wystawić swoje listy w więcej niż jednym województwie.

Z kolei do właściwych komisarzy wyborczych zawiadomienia o swoim utworzeniu zgłaszają komitety wyborcze wyborców, organizacji, stowarzyszeń, które chcą zgłosić listy tylko w jednym województwie.

Po zarejestrowaniu, komitety wyborcze będą miały czas do 22 października na zgłaszanie terytorialnym komisjom wyborczym list kandydatów na radnych w wyborach do rad gmin, powiatów, sejmików województw oraz kandydatów do rady Warszawy i rad dzielnic stolicy.

Z kolei kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów będzie można zgłaszać do 27 października.