Kampania "Brat PIT" skierowana jest do osób, które mieszkają i pracują w stolicy, ale - ze względu na inne miejsce zameldowania - płacą podatki gdzie indziej.

Motywem przewodnim kampanii jest PIT, którego - jak zaznaczają przedstawiciele Ratusza - warto potraktować jak brata czy dobrego towarzysza skorego do pomocy. "Dlatego warto go zabrać ze sobą do Warszawy" - wyjaśniają twórcy kampanii.

Reklama

W różnych miejscach stolicy (na przystankach, w przychodniach, instytucjach kultury itp.) pojawią się plakaty i ulotki, utrzymane w komiksowym stylu, nawiązujące do historii gangsterskich. Brat PIT pojawi się nie tylko na nich, ale też na bilbordach, w internecie, w filmie animowanym i w komiksie.

Kampania zwraca uwagę, że pieniądze z podatków płaconych przez warszawiaków wydawane są na komunikację miejską, służbę zdrowia, kulturę, sport, edukację itp.

Kampania ma zachęcić do zajrzenia na stronę internetową www.um.warszawa.pl/nip3, na której można znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a także dowiedzieć się, jak w prosty sposób przenieść swoje podatki do stolicy.

Dochody stolicy w 1/3 pochodzą z podatków (PIT) płaconych przez mieszkańców. W 2009 roku wyniosły 3,47 mld zł. Średni roczny dochód trafiający do budżetu Warszawy z tytułu podatku od 1 mieszkańca stolicy to 3 tys. zł.

Przykładowe wydatki miasta to: remont m kw. nawierzchni drogowej - ok. 125 zł, roczne utrzymanie jednego miejsca w przedszkolu - ok. 5,5 tys. zł, zakup nowego autobusu - ok. 1 mln zł, budowa nowego mostu - ok. 1 mld zł.