Pismo zmaga się ostatnio z bardzo dużym spadkiem sprzedaży. Nominacja dla Tomasza Lisa ma zatrzymać ten spadkowy trend. Szefowie innych mediów wypowiadający się dla serwisu press.pl nie są jednak pewni, czy od tygodnika nie odejdzie jeszcze więcej dotychczasowych czytelników.

Reklama

Redaktor naczelny "Dziennika Gazety Prawnej" Tomasz Wróblewski: "Biorąc pod uwagę poglądy Tomasza Lisa i osób, które ze sobą sprowadza, czasopismo czeka mocny skręt. Podobne poglądy prezentują obecnie konkurencyjne tygodniki, czyli <Newsweek> i <Polityka>. Problemem nowego naczelnego będzie stworzenie takiej koncepcji tygodnika, która pozwoli mu się jednak odróżniać od tych tytułów".

Redaktor naczelny "Newsweeka" Wojciech Maziarski: "<Wprost> to tytuł, który w ostatnich latach dryfował na koniunkturze politycznej. Poglądy tego pisma prezentowały ideały Prawa i Sprawiedliwości. Zatem na pewno dużo część dotychczasowych czytelników uważa Lisa za dziennikarza prezentującego zupełnie odmienne poglądy i odejdzie. Pytanie, czy uda mu się przyciągnąć nowych".

Szef "Wydarzeń" Polsatu Jarosław Gugała: "Tomasza Lis to główna twarz dziennikarstwa prezentującego poglądy anty-PiS. Wierni czytelnicy mogą po prostu odrzucić ten przeszczep. Ważny będzie nowy pomysł na ten tytuł, bo samą osobowością telewizyjną nie da się podbić rynku prasy".

Reklama