Klienci mBanku, którzy w poniedziałek rano chcieli dokonać przelewu, sprawdzić stan konta, założyć lokatę czy zastrzec kartę płatniczą, mieli poważne kłopoty. Przy każdej próbie dostania się do swojego konta, widzieli na ekranie komputera komunikat: "Przepraszamy, ale obecnie nie ma możliwości logowania do internetowego systemu transakcyjnego. Powtórna próba będzie możliwa po upływie 10 minut".

Reklama

>>>Pada system w banku? Sprawdź, jak żądać odszkodowania

Problemy były także z wypłacaniem pieniędzy z bankomatów i płaceniem kartami w sklepach. "W piątek wieczorem trzy razy próbowałam kartą mBanku zapłacić za zakupy w sklepie. Karta jednak nie była akceptowana, więc musiałam pożyczyć inną kartę od mojego syna" - skarży się DZIENNIKOWI Urszula z Warszawy.

"Po powrocie do domu chciałam sprawdzić na koncie internetowym czy przypadkiem, nie przekroczyłam debetu i dlatego nie mogłam zapłacić. Po kilku nieudanych próbach zalogowania się wreszcie mi się udało, a wtedy zobaczyłam, że system dwa razy pobrał mi pieniądze za zakupy, których według systemu w sklepie nie mogłam opłacić" - denerwuje się Urszula.

Klientów uspokaja rzeczniczka mBanku Anna Moszczyńska. "Najprawdopodobniej za problemy z bankowością internetową odpowiada przeciążenie systemu. Był przełom miesiąca, na konta klientów wpłynęły pieniądze, więc i ruch w sieci był większy niż zwykle" - mówi Moszczyńska.