Za kampanię w telewizji CNN i jej portalu internetowym płacą Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dzięki nim około 150 milionów widzów w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce dowie się o najpiękniejszych miejscach w naszym kraju.
p
Kampania potrwa od 1 do 7 czerwca. Opowie o tym, jak Polska wygląda w 20 lat po odzyskaniu niepodległości. Punktem kulminacyjnym będzie film dokumentalny pt. "Autumn of Change".
Oprócz państwowych instytucji na wykupienie swoich reklam zdecydowało się też pięć miast. To Warszawa, Łódź, Gdańsk, Poznań i Kraków. Ten ostatni zapłacił za kampanię reklamową około 700 tysięcy złotych. Ale to nie tylko koszt emisji spotu. CNN sam go wymyślił i zrealizował.
Jak zareklamuje się Kraków? Spot opowie o parze angielskich biznesmenów, którzy przyjechali do Krakowa na kilka dni i od razu zgubili się w mieście. Spacerując spotykają na przykład grającego na fortepianie na placu Mariackim Leszka Możdżera. Zakochują się w mieście i postanawiają zostać w nim dłużej niż planowali. Dzwonią do domu i mówią, żezgubili paszporty.
Kraków ma już doświadczenia z CNN. Reklamówki pod hasłem "Kraków. The Great" stacja emitowała w lutym. Miasto zapłaciło wtedy też około 700 tysięcy złotych. Stacja też wcześniej poważnie zajmowała się naszym krajem. We wrześniu ubiegłego roku CNN pokazywała cykl"Eye on Poland".
Tak wyglądał poprzedni spot Krakowa: