Górale prorokują, że w poniedziałek całe Kuźnice zamrą. Ale na remont juz najwyższy czas. Kolejce stuknęło 71 lat. Aż dziw, że jeszcze działa.

Najwyższy więc czas na nowe technologie, które mają być bezpieczniejsze dla przyrody tatrzańskiej i zapewnić większy komfort turystom. Modernizacja będzie kosztować 60 mln zł. Płacą Polskie Koleje Linowe.



Zmienione zostaną: napęd, układ sterowania (będzie elektroniczny), wymienione zostaną podpory, liny, no i wagoniki. Nowe będą 2-krotnie większe, z szybami zapewniającymi lepszy widok na Tatry. Peron przy wysiadaniu będzie ruchomy, na zasadzie dosuwowej platformy. Skróci się czas wjazdu na szczyt.



Kolej na Kasprowy Wierch była pierwsza taką w Polsce i czwartą w świecie. Można więc powiedzieć, że to historyczny zabytek. Dziś w samo południe jej sympatycy z całego kraju zjadą na Kasprowy, by pożegnać najbardziej znane wagoniki w Polsce.