Chodziło o dodatkowy wolny dzień po lotach ze zmianą czasu, jak np. rejsy atlantyckie, ale też urlop kondycyjny, który w uzgodnieniach został zmniejszony z 10 do trzech dni. Porozumienie zostało parafowane w połowie czerwca.

Reklama

"Rada Nadzorcza na dzisiejszym posiedzeniu po dogłębnej analizie postanowiła nie wyrazić zgody na zawarcie porozumienia przyjętego i parafowanego wcześniej przez zarząd PLL LOT oraz Związek Zawodowy Personelu Pokładowego" - przekazał PAP w poniedziałek Chorzewski.

Jak podała w komunikacie spółka, "do takiej decyzji doprowadził proces oceny zasad pracy w firmie oraz analizy ekonomicznej PLL LOT. Stanowisko rady nadzorczej oparte zostało również na porównaniu warunków pracy personelu pokładowego w innych liniach w Europie i w Polsce. Zaznaczono, że zgoda na powyższe porozumienie spowodowałaby nieuzasadnione obciążenie finansowe spółki" - czytamy w komunikacie.

Wcześniej spółka informowała, że wprowadzenie nowych rozwiązań oznacza dodatkowe korzyści dla załogi, które sięgają kilku milionów złotych, czyli dla firmy to dodatkowe koszty.

"Jednocześnie rada nadzorcza zwróciła uwagę zarządu spółki na konieczność opracowania i wdrożenia nowoczesnych zasad wynagradzania pracowników ze szczególnym uwzględnieniem personelu pokładowego. Nowe metody wynagradzania mają uwzględniać możliwości finansowe firmy, efektywność pracy zatrudnionych, potrzeby rynku, a także odpowiednio motywować pracowników" - napisano.

Związek 31 sierpnia zakończył kilka razy już przekładane referendum strajkowe, które miało rozstrzygnąć, czy stewardessy i stewardzi będą strajkować, jeśli rada nie zgodzi się na parafowane porozumienie. Wyniki nie zostały jeszcze opublikowane. Aby referendum było ważne, musi w nim uczestniczyć co najmniej 50 proc. załogi LOT plus jedna osoba.

Jak mówiła wówczas PAP Elwira Niemiec ze Związku Zawodowego Personelu Pokładowego, związkowcy czekali na decyzję rady nadzorczej, która obradowała w poniedziałek.

Reklama

Do czasu nadania depeszy PAP nie uzyskał komentarza związku.

Obecnie w spółce jest prowadzona restrukturyzacja we wszystkich obszarach jej działalności: majątkowej, zatrudnienia i organizacyjnej.

Wynik netto za siedem miesięcy br. spółki osiągnął 140,3 mln zł w porównaniu do minus 64,5 mln zł w roku ubiegłym. Z danych spółki wynika, że za siedem miesięcy br. wynik na działalności podstawowej spółki poprawił się o prawie 60 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. Ale i tak LOT odnotował stratę w wysokości 91,1 mln zł. W tym samym czasie 2010 r. strata była większa i wynosiła 156,1 mln zł.