Duża zasługa w tym kawiarni sieciowych, które Polacy coraz chętniej odwiedzają, a które są też coraz bardziej dostępne, także w małych miejscowościach. Jak wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia „Cafe Monitor”, odwiedza je już 80 proc. wielkomiejskich konsumentów. W 2010 r. było to 60 proc.
A do jakich kawiarni wpadamy na małą czarną najchętniej? Najczęściej wybieramy Coffeeheaven, a w stosunku do ubiegłego roku największy wzrost popularności odnotowały McCafe oraz Starbucks. Oprócz polskich i międzynarodowych sieci kawiarni swoją obecność na tym rynku zwiększają marki kojarzone raczej jako cukiernie, m.in. Grycan oraz E. Wedel.
– Coraz większy udział w rynku mają bary zlokalizowane na stacjach benzynowych. Rośnie również popularność automatów do kawy ustawianych w miejscach publicznych – mówi Marzena Białasek, project manager z ARC Rynek i Opinia.
Reklama
Najpopularniejsza w Polsce już nie jest cappuccino, ale cafe latte.
Reklama