Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Gremi Media, podpisał umowę kupna 48,99 proc. udziałów wydawnictwa Presspublica od spółki Skarbu Państwa Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita" - poinformował w środę PAP doradca Gremi Media Jarosław Knap. Knap, powołując się na klauzulę poufności, nie ujawnił wysokości transakcji. Z kolei Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" poinformowało w środę późnym wieczorem, że "cena transakcji wyniosła 55 mln zł i była wyższa od wykonanej, przez zewnętrznego doradcę, wyceny udziałów PWR".

Reklama

PWR doprecyzowało, że na podstawie zawartej w środę umowy "PWR przeniosła własność udziałów na rzecz Grzegorza Hajdarowicza prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Gremi Grzegorz Hajdarowicz Zakład Pracy Chronionej". Wcześniej spółka Gremi Media przejęła kontrolny pakiet 51,01 proc. udziałów Presspubliki od brytyjskiego funduszu Mecom za 80 mln zł. Tym samym Grzegorz Hajdarowicz stał się 100-proc. udziałowcem wydawnictwa Presspublica - powiedział PAP doradca Gremi Media.

"Cieszy mnie, że tak ważny, opiniotwórczy tytuł jest dziś w polskich rękach. Transakcja zakończyła 22-letnią historię prywatyzacji polskiej prasy. Ostatni tak znaczący tytuł stał się w całości prywatny i niezależny" - podkreślił w przesłanym PAP komentarzu Hajdarowicz. W ramach jednej grupy kapitałowej znalazły się takie tytuły jak: dziennik "Rzeczpospolita", tygodnik "Uważam Rze", tygodnik "Przekrój", miesięcznik "Sukces", "Gazeta Giełdy Parkiet", a także internetowe i tabletowe odsłony tych tytułów.

"Wykorzystamy tą imponującą paletę tytułów, ogromne doświadczenia i wiedzę naszych dziennikarzy do zbudowania synergii i niepowtarzalnej na polskim rynku multimedialnej oferty" - dodał Hajdarowicz.

Spółka Gremi Media prowadzi rozmowy z Tomaszem Wróblewskim, byłym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej", o objęciu przez niego stanowiska wiceprezesa i członka zarządu w Presspublice. Od czwartku Wróblewski nie kieruje już redakcją "Dziennika Gazety Prawnej". Grupa Gremi jest od prawie dwóch lat właścicielem tygodnika "Przekrój" i miesięcznika "Sukces". Za pierwsze cztery miesiące tego roku strata spółki wyniosła 8 mln 587 tys. zł. Przychody grupy w 2010 roku osiągnęły 220,9 mln zł, a zysk 8,1 mln zł.