Prędkość ponad 201 kilometrów udało się uzyskać podczas specjalnych testów na torze Centralnej Magistrali Kolejowej.
W ten sposób chcieliśmy sprawdzić, czy systemy i zespoły wbudowane w tym pojeździe będą mogły być wykorzystywane w przyszłości do budowy pojazdów na wyższe prędkości. Wszystkie urządzenia zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń - powiedział IAR Józef Michalik, dyrektor marketingu w firmie Newag.
Pociąg jest jednym z pięciu składów, które docelowo będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku.
Z perspektywy pasażera oznacza to skrócenie czasu podróży. Warunkiem jest jednak tutaj poprawa infrastruktury kolejowej - dodał Józef Michalik.
Koszt pięciu składów pociągów 31WE zamówionych przez Dolnośląskie Koleje to 100 mln zł. Pojazdy są docelowo przystosowane i przeznaczone do prędkości 160 kilometrów na godzinę.
Komentarze (19)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszejechałem 6 godzin i to tzw ekspresem.
Daje to zawrotną prędkość 50 - 55 km na godzinę i to jest tusko real.
na nikogo nie czeka,itd... - piosenka (na dobranoc maszyniście).
Pociąg "widmo".
Nasz pociąg to by chyba nawet lepszy chinski rykszarz dogonił
pociag jechal tak szybko, ze nikt nie wykonal zdjecia.tego cuda.