Prędkość ponad 201 kilometrów udało się uzyskać podczas specjalnych testów na torze Centralnej Magistrali Kolejowej.

Reklama

W ten sposób chcieliśmy sprawdzić, czy systemy i zespoły wbudowane w tym pojeździe będą mogły być wykorzystywane w przyszłości do budowy pojazdów na wyższe prędkości. Wszystkie urządzenia zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń - powiedział IAR Józef Michalik, dyrektor marketingu w firmie Newag.

Pociąg jest jednym z pięciu składów, które docelowo będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku.

Z perspektywy pasażera oznacza to skrócenie czasu podróży. Warunkiem jest jednak tutaj poprawa infrastruktury kolejowej - dodał Józef Michalik.

Koszt pięciu składów pociągów 31WE zamówionych przez Dolnośląskie Koleje to 100 mln zł. Pojazdy są docelowo przystosowane i przeznaczone do prędkości 160 kilometrów na godzinę.