Elżbieta Pawłowska z Rady mówi, że przyczyną tego zjawiska jest najprawdopodobniej oszczędność Polaków. - Zmniejszają się nasze dochody i dotyka nas kryzys - mówi przedstawiciel branży.

Reklama

Konsumenci kupując wino do obiadu decydują się więc coraz częściej na wino z przedziału 10-15 złotych, niż na to kosztujące powyżej 20 złotych. Ta tendencja widoczna jest wynikach sprzedaży. Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino. Zdaniem ekspertów wynika to między innymi z tego, że coraz więcej z nas podróżuje.

Ludzie wyjeżdżają, zwiedzają inne kraje, spotykają się z inną kulturą czy kulinarnymi zwyczajami. To sprzyja konsumpcji win, szczególnie tych do obiadu - mówi Elżbieta Pawłowska.

Szacuje się, że przeciętny Polak wypija rocznie około sześciu litrów wina. Wlicza się w to również amatorów win owocowych. Nadal jednak daleko nam w tym względzie do krajów Europy Zachodniej.