Nowy program rezerwacji biletów kolejowych ruszył w ostatnią niedzielę. Po kilku godzinach nastąpiła awaria, której nie usunięto do dziś. Nie można zarezerwować biletu w nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać 14 grudnia. Nie można też dostać się na swoje konto internetowe, a także pokazać w telefonie komórkowym dowodu na wykupiony przejazd.
Przedstawiciele PKP Intercity Zuzanna Szopowska mówi, że przy naprawie pracuje sztab specjalistów. Jednocześnie wzmacniana jest obsada kas dworcowych, by nie tworzyły się kolejki.
Jednak osoby, które próbowały kupić bilet narzekały na trudności z kupnem biletów w kasach, a także na niedobór informacji odnośnie rozkładu jazdy. Sygnalizowali też, że późnym popołudniem kolejki oczekujących na kupno biletu jednak się tworzą.
W tej chwili sprzedaż biletów kolejowych jest możliwa tylko na dworcach, lub w pociągach. W poniedziałek rada nadzorcza PKP Intercity odwołała osoby, które były odpowiedzialne za wdrożenie nowego systemu. Na razie nie znane są straty spowodowane falstartem systemu.