Szkoły będą musiały zapłacić za zmiany. Chodzi o zakup drukarek i samodzielną personalizację kart. "Ale w większych gminach w dłuższym okresie może to być rozwiązanie korzystniejsze niż zlecanie usług w wyspecjalizowanych firmach" - czytamy w "DGP". Jak przypomina gazeta, obowiązek wydawania legitymacji w formie plastikowej karty (nazywanej "eLegitymacją") wprowadziło rozporządzenie z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

Reklama

Papierowe legitymacje tylko do 12 lipca

Zgodnie z rozpopządzeniem dotychczasowe papierowe legitymacje i ich duplikaty będzie można wystawiać tylko do 12 lipca. To ważna zmiana. Do tej pory plastikowe legitymacje były tylko jedną z opcji. "Inaczej mówiąc: szkoły mogły się na nie zdecydować, ale nie musiały. Mogły pozostać przy tańszych, papierowych blankietach. Za półtora tygodnia będzie niemożliwe nawet wystawienie duplikatu utraconego papierowego dokumentu" - podkreśla dziennik.

Placówki – tak jak do tej pory – będą mogły wydać dodatkowo mLegitymację, czyli dokument elektroniczny przechowywany i prezentowany przy użyciu oprogramowania przeznaczonego dla urządzeń mobilnych (np. w smartfonie). Z sondy, którą przeprowadziła gazeta wynika, że wiele gmin jest jeszcze w powijakach, jeśli chodzi o wprowadzanie plastikowych legitymacji.

Więcej na temat zmian w szkołach przeczytasz w artykule pod tytułem "Papierowe legitymacje odchodzą do lamusa. Nie wszystkie gminy są gotowe autorstwa Patrycji Otto w Dzienniku Gazecie Prawnej >>>