Od dwóch dni znakiem regionu jest pomarańczowo-czerwony wykrzyknik i hasło: "Pomorskie – życia pełne". Wykorzystany w grafice granatowy kolor oznacza nadmorskie położenie, pomarańczowy symbolizuje bursztyn, a czerwony – siłę.

Andrzej Pągowski, który jest autorem loga zwrócił uwagę, że "nie jest ono próbą zmiany godła województwa, czy zmniejszenia jego rangi". Wyjaśnił, że stworzenie znaku poprzedziła ponad półroczna praca, wywiady, rozmowy na temat funkcjonowania pomorskiego, tego, co jest w nim potrzebne.

CZYTAJ WIĘCEJ: Okno, latawiec, a teraz sprężyna. Dość polskiej logomanii>>>>

 - Specjalnie ten wykrzyknik, ten zachwyt, zainteresowanie nad Pomorskim jest na początku - tłumaczył grafik na konferencji prasowej.

Internautom nowe logo nasunęło zupełnie inne skojarzenia. W serii mem-ów wyśmiewają dzieło Pągowskiego, umieszczając logo na... majtkach.

Sprawie nie pomaga fakt, że artysta za stworzenie znaku i strategii marki pomorskie otrzymał niebagatelną sumę 90 tys. zł.