Polskie linie lotnicze LOT przygotowały ofertę "Friendly Travel" (Przyjazne Podróżowanie). Na stronie WWW zachęcają: Odkrywaj kolorową stronę świata! Zaplanuj swój urlop w tętniących życiem miejscach przyjaznych środowiskom LBGT (lesbijki, geje, osoby bi i transseksualne).

Hasło kampanii reklamowej brzmi "Odkrywaj miejsca, w których możesz być sobą". A promuje ją tęczowa flaga - symbol środowisk LGBT.

W ten sposób firma promuje loty do m.in. Aten, Barcelony, Chicago i Tel Awiwu.

Rekomendacjom towarzyszy szereg informacji praktycznych, w tym m.in. listy hoteli "gay friendly", adresy sklepów i daty parad równości.

- Nasze środowisko, które szacowane jest na 2 mln osób, ma duży potencjał komercyjny, bo bardzo często podróżuje po świecie - chwali ten pomysł Robert Biedroń w rozmowie z natemat.pl.

Nie zgadza się z tym Przemysław Wipler związany z Nową Prawicą Janusza Korwin-Mikkego. - To oferta bez sensu. Ludzie kupują bilety pod wpływem niskiej ceny, a nie tęczowej flagi - wskazuje.

Ofertę skierowaną do środowisk LGBT mają także m.in. SAS i British Airways.