Opierając się na danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement, informacje dotyczące oglądalności polskich kanałów informacyjnych opublikował serwis wirtualnemedia.pl. Wynika z nich, że "Poranek" TVP Info, gromadząc w dni powszednie pomiędzy 6.00 a 10.00 rano średnio 225 tysięcy widzów, jest najchętniej oglądanym porannym pasmem na kanale informacyjnym.
Na drugim miejscu uplasował się program TVN24 "Wstajesz i wiesz" prowadzony najczęściej przez Jarosława Kuźniara. Magazyn ogląda średnio 206 tysięcy widzów.
Daleko za konkurencją znalazła się stacja Polsat News ze swoim "Nowym Dniem", który gromadzi przed telewizorami średnio 59 tysięcy widzów. Z danych opublikowanych przez wirtualnemedia.pl wynika jednak, że kanał ten zanotował największy relatywny wzrost widowni w całym segmencie stacji newsowych.
Jak podaje wirtualnemedia.pl, poranne pasma kanałów informacyjnych najczęściej oglądane są przez osoby po 60. roku życia i w tej grupie wiekowej największą popularnością cieszy się TVP Info (prawie 60 proc.), a najmniejszą TVN24 (41 proc.).
TVP Info cieszy się największą popularnością wśród osób z małych i średnich miast, TVN - z miast, a Polsat News - ze wsi i średnich miast. TVP Info najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym i średnim, TVN24 cieszy się popularnością głównie wśród osób z wykształceniem średnim i wyższym, a Polsat News wśród ludzi z wykształceniem podstawowym.