Amerykański tygodnik będzie dostępny tylko w wersji elektronicznej. Nowy międzynarodowy serwis pod nazwą Newsweek Global, tak jak papierowa wersja magazynu, będzie koncentrował się wokół najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata, opatrzonych eksperckim komentarzem i opinią.
- To bardzo trudny moment dla nas wszystkich, którzy kochamy romantyzm papieru i wyjątkowe koleżeństwo podczas gorączkowych godzin w piątki przed zamknięciem numeru. Jednak jeśli chcemy utrzymać poziom dziennikarstwa, który daje poczucie sensu naszej pracy, musimy przejść do cyfrowej przyszłości – pisze Tina Brown, naczelna Newsweek USA.
Treści Newsweek Global będą dostępne po wykupieniu abonamentu, z wybranymi artykułami dostępnymi, podobnie jak do tej pory, na serwisie The Daily Beast.
Polskie wydanie "Newsweeka" będzie ukazywało się bez zmian.
- Decyzja amerykańskiego wydawcy o rezygnacji z wersji drukowanej nie ma absolutnie żadnego wpływu na tygodnik Newsweek Polska. Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowy Ringier Axel Springer Polska.