Z raportu IMM wynika, że o tegorocznym 21 finale WOŚP Jurka Owsiaka powstały tysiące tekstów. Między 1 a 14 stycznia 2013 roku o WOŚP pisano ponad 950 razy w prasie i około 11,4 tys. raz w internecie. Te informacje mają realną wartość.

Reklama

Wyraża się ona w postaci ekwiwalentu reklamowego, który obrazuje kwotę, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni (w cm2) co artykuł poświęcony danemu zagadnieniu, w określonym typie prasy (koszt reklamy różni się w zależności od tytułu prasowego i jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych poszczególnych gazet).

Z analizy publikacji prasowych na temat WOŚP wynika, że już w 2010 roku artykułu na temat Orkiestry warte były więcej niż 50 mln zł, i wartość ta z roku na rok rośnie. Łącznie trzy ostatnie lata przyniosły Orkiestrze ekspozycję o wartości niemal 160 mln zł.

Przeczytaj wywiad, który wywołał burzę. Co Owsiak powiedział na temat eutanazji?>>>

Reklama

Analizę ilościową wykonano na podstawie ponad 274 675 publikacji z prasy oraz internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiły się informacje na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 stycznia 2010 a 14 stycznia 2013 roku.