Mimo kosztownej kampanii medialnej oraz kongresu w Krakowie, Prawo i Sprawiedliwość straciło na popularności - pisze "Gazeta Wyborcza". Z sondażu PBS DGA przeprowadzonego na zlecenie dziennika wynika, że PO też straciła 1,5 pkt proc.
>>> PiS wyda miliony na poprawę wizerunku
Obecnie 49 proc. Polaków popiera PO, 23 proc. - PiS. 12 proc. wyborców oddałoby swój głos na SLD. Badanie zostało przeprowadzone w ostatni weekend, tydzień po kongresie PiS.
Według rzecznika PiS Adama Bielana, pierwszym celem kampanii wizerunkowej było obniżenie poziomu niechęci do jego partii. "Po komentarzach w mediach widać, że nam się udało. Za parę tygodni przełoży się to na wzrost notowań w sondażach" - podkreślił.
Nie zmieniły się notowania PSL (7 proc.). Nieudany okazał się debiut Porozumienia dla Przyszłości (1 proc.) - wspólnego projektu SdPl, PD i Zielonych 2004 na czerwcowe wybory do Parlamentu Europejskiego.
Pod 5-proc. progiem wyborczym znalazły się też Samoobrona i LPR (po 2 proc.) oraz Polska XXI i UPR (po 1 proc.).