Projekt ustawy złożyli posłowie Platformy Obywatelskiej, a współpracę zadeklarowały SLD i PSL. Według projektu partie nie tylko emitować spotów mediach elektronicznych, ale też nie będą już wykorzystywać reklamy wielkoformatowej. Maksymalna wielkość plakatu wyborczego wynosiłaby 2 metry kwadratowe.

Reklama

Zgodnie z projektem każda partia finansowana z budżetu państwa będzie musiała przeznaczać 25 proc. otrzymywanej subwencji na działalność fundacji politycznej. Jeśli tego nie zrobi, straci tę część subwencji. Fundacje mają zastąpić istniejący obecnie fundusz ekspercki; mają pełnić rolę think-tanków tworzących ekspertyzy i analizy na rzecz partii. Nadzór nad fundacjami ma sprawować Państwowa Komisja Wyborcza.

Założenia projektu przedstawiła podczas czwartkowej konferencji prasowej w Sejmie posłanka PO Agnieszka Pomaska. Towarzyszli jej Andrzej Sztorc (PSL) i Witold Gintowt-Dziewałtowski (Lewica).