Podczas środowej konferencji prasowej Michał Kamiński (PSL-UED) pokazał tygodnik "Tylko Polska" z hasłem "Jak rozpoznać Żyda" na okładce. "Nazwiska, cechy antropologiczne, sposób wysławiania się, prezencja, cechy charakteru, metody działania, działanie dezinformacyjne. Jak ich zwyciężyć? Tak dalej być nie może!" - napisano poniżej.

- Uznaję za absolutny skandal, że w polskim Sejmie (....) takie plugawe pisma, jak wyjęte z nazistowskich gazetek, są sprzedawane - oświadczył Kamiński. Zaapelował do marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego o wyjaśnienie, "jak to możliwe", że tego typu treści są rozprowadzane na terenie parlamentu.

Według Kamińskiego, w żadnym europejskim parlamencie nie powinno być miejsca dla pisma, które - jego zdaniem - ma "charakter antysemicki".

"Kancelaria Sejmu będzie wnioskowała o usunięcie z zestawu prasy dostarczanej przez RUCH S.A. periodyku z antysemickimi artykułami. Jednocześnie zostanie sprawdzona całościowo lista tytułów, które są udostępniane przez kolportera w Parlamencie" - napisał Grzegółka na Twitterze.

Wcześniej dyrektor Centrum Informacyjnego Sejmu napisał na Twitterze, że "kioski w Sejmie obsługuje RUCH S.A., odpowiadający za dobór tytułów". "Osoby sprzedające prasę nie są pracownikami ani współpracownikami Kancelarii" - dodał. Przypomniał też, że zgodnie z art. 22 prawa prasowego, sąd "może zawiesić wydawanie dziennika lub czasopisma (...) jeżeli w ciągu roku co najmniej trzykrotnie w tym dzienniku lub czasopiśmie zostało popełnione przestępstwo".

W oświadczeniu przesłanym PAP Grzegrzółka dodał, że "adresatem ewentualnych wniosków" ws. tygodnika "Tylko Polska", "powinny być organy ścigania, a nie Kancelaria Sejmu".