Kampania - o której na portalu informuje BBC - potrwa do końca lutego. Składają się na nią reklamy ukazujące różne osoby życia publicznego, wytykające język pomalowany na czarno, czerwono i żółto. Materiały te będą pojawiać się w prasie, w tym w bulwarówce "Bild" i tureckim dzienniku "Hurriyet", cieszącym się dużą popularnością wśród społeczności pochodzenia tureckiego w Niemczech.

Reklama

Wśród osób, które zgodziły wystąpić się w reklamach, znalazło się dwóch muzyków, prezenter telewizyjny, minister i piłkarz.

Integracja stała się jednym z najważniejszych tematów w niemieckiej debacie publicznej, zwłaszcza odkąd kanclerz Angela Merkel publicznie przyznała, że model społeczeństwa wielokulturowego w Niemczech zawiódł.

Na zeszłotygodniowej konferencji w Berlinie poświęconej integracji delegaci z kanclerz na czele uchwalili, że w ciągu roku należy wypracować konkretne wytyczne, aby integracja w Niemczech stała się rzeczywistością.

W Niemczech mieszka licząca ok. 15 mln mniejszość etniczna, z czego ok. 4 mln stanowią muzułmanie. Jest to druga, po Francji, co do wielkości społeczność islamska w Europie.