Piloci pierwszego z dwóch dostarczonych dotąd ANA Dreamlinerów byli w niedzielę zmuszeni do wypuszczenia podwozia za pomocą awaryjnego systemu ręcznego, po tym gdy lampka sygnalizująca wskazała, że koła nie wyszły prawidłowo na zewnątrz. Wskutek tego incydentu maszyna wylądowała w Okayamie dopiero po drugim podejściu.

Reklama

"Nie jesteśmy pewni, na czym polegał ten problem, ale badamy go" - powiedział rzecznik japońskiego przewoźnika, dodając, że w dochodzeniu uczestniczą również przedstawiciele Boeinga.

Według agencji Kyodo, problem dotyczył zaworu hydraulicznego, ale Boeing tego nie potwierdził.

Boeing 787 Dreamliner otworzył w komunikacji powietrznej erę samolotów wykonanych głównie z kompozytów węglowych, co daje zmniejszenie masy i tym samym zużycia paliwa. Pierwszy seryjny egzemplarz został dostarczony we wrześniu z trzyletnim opóźnieniem z powodu perturbacji produkcyjnych i 26 października odbył inauguracyjny rejs z Tokio do Hongkongu. Od 1 listopada znajduje się w regularnej eksploatacji.